Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettutrustning
Läst 2939 ggr
Jummie
0

Vad är mitt sidepull värt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag smiter in här på westernridning för att jag blev helt ställd när jag skulle lägga ut mitt sidepull på annons. Vad betalar man egentligen för ett sidepull nu för tiden?

Mitt sidepull köpte jag på bidermans för ett par år sedan för dryga tusenlappen, nu är det ju inte värt ens i närheten av det priset idag men jag får bara skambud på typ femtio kronor via hästnet. Är det verkligen så illa? Tungan ute Det är ju bara använt två gånger!

Så vad kostar egentligen ett sidepull idag?

Lorita
0

Du kan får ett nytt från höös för ca 500kr http://www.hooks.se/product.aspx?productid=300409

50 är alldeles för lite i alla fall

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Elshira
0

Du köpte det ju för 1000 kr, och halva nypriset brukar vara lagom för i princip nya saker för att få dem sålda, annars drar man bort lite av hälften beroende på skick.

I detta fallet så finns det ju"tyvärr" nästan snarlika sidepul på hööks för 500, så då får man j rätta sig lite efter det också.

Men kanske 350 + frakt? Skriv hellre ut + frakt, istället för 400 inkl. frakt, då folk kommer se det senare som dyrare. Får du inget gehör alls så får du väll sänka med någon 50-lapp åt gången, men absolut inte billigare än 250 (+frakt) tycker jag! Även om jag tror du skulle kunna få 400 för ditt träns, så får ju köparen trots allt betala frakten och denne får räkna med detta i sitt köp.

Tänk på att många inte orkar fråga om det står "kom med bud" eller liknande, så det är bättre att försöka skriva ut ett pris på en gång.

Hakuna matata!

[spinn]
0

Jag tycker dock inte att det är jämförbart med Hööks sidepull. Biderman brukar ha mycket bättre kvalitet än Hööks, så jag tycker du ska börja ganska högt och ev sänka priset om inget händer på ett tag om du inte har bråttom med att sälja det.

Elshira
0

Ja det skadar ju inte att börja på 5-700, har du inte bråttom så är det ju bara att vänta! ^^

Hakuna matata!

Jummie
1

#3 & 4 Ptja, jag vill ju mest bara bli av med det. Har svårt för att se att någon skulle köpa det när kvittot är borttappat för längesen, det är ju svårt att se skillnad på sidepull och sidepull, iallafall för mig som knappt vet hur ett sådant ser ut ;)

[spinn]
0

Men jag tror absolut att man köper ett sidepull även om inte kvittot finns kvar. Man ser och känner ju också hur kvaliten är. Jag skulle börja på 600 kr och se vad som händer. Men har du bråttom kanske du får räkna med att inte få så mycket mer än 300 kr.

Jummie
0

Ja, i och med att sidepullet är helt oanvänt är det ju tråkigt att ha kastat så mycket pengar i sjön, riktigt sån brådska är det inte men det är ju inte roligt att sitta och hålla på grejer som jag inte vet om jag kommer bli av med, det är inget vidare intresse för det heller då jag bara fått ett bud liksom :/

HolyFuck
0

Vad är det för storlek? Jag kan vara intresserad!

Jummie
0

Storlek full! (kan mäta det idag för att vara på den säkra sidan)