Gnäller lite...
Alltså, vad irriterad jag blir. Jag beställde ett träns från den amerikanska hemsidan HorseloverZ precis efer jul. $88 kostade tränset, sedan har jag betalat ungefär 800 SEK extra för frakt och tullavgift. Det kändes helt okej eftersom det var drömtränset.
Så fick jag hem det i förrgår… Och ja, vilken jävla besvikelse rent ut sagt. Lädret var i sämsta kvalité man kan tänka sig, "träigt" och snustorrt, och tränset var inte färgat utan MÅLAT. Målat… :S Färgen flagnar av. Conchosarna var i något slags aluminium… Hade visserligen inte förväntat mig silver till det priset men det spädde bara på. Chicagoskruven på ena sidostycket sitter helt snett, kommer att få göra ett nytt hål för att mina egeninköpta conchos ska sitta snyggt. Hade kunnat köpa något i betydligare bättre kvalitét för 300 kronor på Börjes…
Skickade precis följande mail till dem:
"Hello HorseloverZ.com,
My package (order number #1347167) arrived just the other day and I'm sorry to say I'm extremely disappointed by the product I received. When buying a bridle for $88 I'm not expecting the highest quality leather or silver conchos, but I’m also not expecting a bridle this poorly made. The leather quality is unspeakable, it feels like a toy bridle, and the leather isn’t even dyed but painted black. The paint is even flaking off, and that’s not acceptable. A hole for one of the screws on the cheek piece is off-set, which isn’t possible to disguise even by replacing the screw with a concho. Over all, the bridle is a disaster and I’m very sorry I ordered it in the first place, it was money totally wasted.
How are we going to solve this?
Yours sincerely,
Filippa Xxxxxxx,
Sweden"
Hoppas på något slags pengar tillbaka ärligt talat, men tyvärr är det ju inte värt att skicka tillbaka tränset eftersom jag har betalat en så stor summa i tull+frakt. Hoppas att de erbjuder något slags ersättning i alla fall, mest för principens skull.
Har någon här handlat av HorseloverZ? Hur var era produkter när de kom? Jag har lyckats göra tränset användbart genom att mjuka upp alla delar med fett men det kommer nog att krävas mycket underhåll om det ska hålla. Tyglarna lär jag knappt använda alls, de är tunna och helt utan tyngd. Så himla trist :(
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg

Nej jag undviker att handla från utlandet, just för tull och frakt det så bökigt om det är fel på varan
Nej har aldrig handlat från dom. Och ärligt talat, för 600SEK (antar jag att det blir?) så ska man inte få ett dåligt huvudlag. Även om det kanske inte är högsta klassens träns så ska det ju ändå vara bra kvalitet på det.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#1 Ja, jag brukar också undvika det men det är ju så förbannat svårt att hitta vissa westerngrejer i Sverige, tyvärr… :/ Nästa gång tänker jag vänta tills någon bekant ska åka till staterna och kan ta hem det åt mig, känns mycket bättre.
#2 Precis, jag tänkte att det åtminstone skulle vara som ett okej Hööks-träns liksom, inget fantastiskt men fullt brukbart. Tji fick jag… Ska uppdatera er med vad de svarar.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg