Kallt
Det väldigt vad kalt det blivit, jag har problem med att enselaget är så fruset så jag har svårt att få los något alla från balen.
Någon som har tips hur man löser detta problem?
Har ju inte ensilage, men hårdfrysta spånbalar, det enda är och ta en gödselgrep för den är starkar än både högrepar och spångrepar.

tigersåg har jag fått tips om på FB, men nu har hästarna löst problemet så jag har fått låss till fåren.
Ja hästarna lyckas alltid :)
Sälga är expert på att slå hål på isen, hon trampar eller ja stampar med hoven tills det går hål.
Åh det är så underbart att stå i riktigt stall.. Har hållit på så mkt med allt sånt där, men nu har jag hästarna i ett stall där det inte fryser på det sättet =P
Jag har möjlighet att ha höförvaring så jag kör med riktigt hö =) Torven har jag inte hemma utan åker och köper när jag behöver så den är inga problem med. Vattenkoppar till hästarna i stallet, eftersom dom dricker varje natt så rör sig vattnet så det inte fryser. Dock är det ändå frost ibland på insidan stalldörren när man kommer. Tyvärr innebär det att jag måste ha hästarna i burar på nätterna, men det är väl helt okej ändå.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Det är faktiskt bara höt som varit jobbigt i vinter och det gick snabbt över så nu kan jag ge alla djur hö igen.
Vatten det löser vi med Thermobar ett av mina maxat bästa köp förra året 

Det var faktiskt bara två gånger som jag hade problem nu är våren här och jag börjar samla kraft för att bygga ny hagar, alla sommar hagar ska byggas ny i år så jag vet vad jag ska göra i sommar