(K) Stallplats Göteborg
Jag söker stallplats till min New Forestvalack. I första hand i Torslanda, men övriga hisingen kan vara av intresse.
Bussförbindelser är ett måste!

har du prövat med stall Adam?

#1 Ja, de är tyvärr inte aktuella. Söker så billigt som möjligt, och helst i Torslanda. Gärna lösdrift, men inget måste.
finns de lösdrifter i torslanda? :) Åk runt till alla stall å fråga ;) De gjorde jag när jag leta stallplats sist, jag fick en box också men tackade nej då jag fick box i stallet där han står nu.
MVH
Sofie
Om du inte hittar något så har vi en jättetrevlig lösdrift i Gunnilse, bra bussförbindelser. Finns stall, alla hästar har egen box. Paddock och ridvänlig äng, Mängder av ridvägar med allt ifrån 1 timmars-turer till riktiga långritter m. övernattning. Jag rider western, de andra rider akademiskt så vi är ett skönt och fördomsfritt gäng :) Kostar 1500 inkl fri tillgång på hö.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag vet några stall dock inte i Torslanda, men i Björlanda, jag kan dock inte svara på hur bussförbindelserna är.
#4 Jag har stått i Gunnilse i många år och vet att det inte finns några ängar/åkrar som är tillåtna att rida på. Det är odlad mark och bönderna har tyvärr stora problem med en del unga ryttare som busrider sönder deras ko och hästfoder. Däremot har vi många fina ridvägar som du skriver.
#5 Sorry, där har du fel… Vi har två ängar som tillhör stallets ägare, där får vi rida från skörd till sådd så mycket vi vill. Den ligger avskilt så man måste rida genom gården, så det är inte så konstigt om du inte vet att den finns och det är bara vi som står i stallet som får använda den.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#6 Vad skönt att ni har en sådan :) Jag syftade mer på att jag och några fler i området har sett några olika hästar från olika stall som rider och galopperar mitt på böndernas åkrar och däribland har din häst setts till på dessa odlade marker.

Björlanda kan vara intressant, såvida det inte är ett stall alldeles för långt från Torslanda.
#7 Jasså, vilka marker? Ska vi ta det via PM kanske?
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
#8 Stall Östergård i Torslanda har jag hört bra om samt Stall Storegården i Björlanda, men i björlanda finns det många stall på nästan samma plats. :)
#9 För min del tänker jag inte tjafsa eller så och jag antar att du vet vilka marker din häst rids på?, menar bara att man kan tänka på hur man för sig i naturen till häst, så man inte förstör för bönderna och alla i deras stallar som också behöver deras foder. Och som sagt så är det ett fåttal hästar till utöver din som har setts galoppera omkring på odlade marker bla under hösten.
Tackar för mig i denna tråd :)
Högen ligger väl i Björlanda? Men där finns ju stall.
MVH
Sofie
#10 Jag kontaktar dig via PM. Det är inte helt okej att säga A men inte B, jag personligen rider ingenstans där jag inte har fått veta av andra att man får rida, även om jag inte har pratat med markägarna personligen (förutom vår stallägare/markägare, såklart…). Om dessa personer har lärt mig fel så vill jag såklart veta det så att jag kan ändra mitt beteende och informera vidare. Du hjälper ju ingen genom att inte ge mig all info.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
trail - den diskussionen hör inte riktigt hit.. Varför du ens nämnde någon specifikt vet jag inte, men att ens ta upp det var väl onödigt.
MVH
Sofie
Jag har Stallplats ledig om du fortfarande letar. //Caroline 0736-175380