Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettot-off-topic
Läst 1703 ggr
Lorita
0

tillökning 8/3-12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

det blev en liten 101 dalmatiner-effekt igår när jag gick ut i stallet och tittde till fåren, jag viste at Bambina skulle lamma denna veckan men med tanke på att en tacka har två spenar blev det lite för mycket.

Hon tog till sig tre i morse fick jag ge upp nummer fyra och han är i badkaret och kommer bli flaska matad. Om ni saknar mig dom närmaste vekcorna så vet ni vad jag gör…..leker lamm mamma Kyss

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

740tjejen
0

Gu va söta. Den dan vi skaffar större ställe så blir det ett par tackor :) Har ju turen så sambons fars bror håller på med får. Så kan få mycket hjälp där i från.

Hur stor fårflock bör man ha för att de ska trivas. Jag har hört 5 st.

Lorita
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

fem har jag hört också, jag hade två i somras och utan lamm måde dom bra men med lamm vill som nog vara fler tackor att dela på ansvaret…jag har fyra tackor nu och en bagge.

Bild på mina utom Bambina som är i lammningsboxen med sina lamm, den mörka är Valentin far till alla lamm

740tjejen
0

Häftig han var, har du nån närmare bild på han. :)

CelsiusT
0

Nä men gud så söta!!
Det fungerar inte som med hundar och hästar då att en annan tacka kan ta till sig och börja ge di? Iof, hästar och andra betande djur måste väl själva fått bäbis för att kunna komma igång och ge di? Hundar kan ju komma igång ändå.

Du får hålla oss uppdaterade om dom små!!

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

#4 jag har en månad till nästa lammning så det fins ingen som kunde ta över och nu är han i fårhimlen och jag tror det är det bästa han var liksom inte riktigt klar.

CelsiusT
0

#5 Det är oftast det bästa när det blir så. Det är naturens gång. Men alltid lika tråkigt =(

Medarbetare på westernridning.ifokus