Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettot-off-topic
Läst 2128 ggr
740tjejen
0

Sadelmakare

Skulle vilja bli sadelmakare, inriktning western och jobba lite mer med färg.

Men var finns närmaste utbildning från Dalsland. Eller funkar det och gå som lärling hos nån som redan är utbildad. Har ju djur och barn, så flytt är ju inte aktuellt i detta fallet. Eller är det helskört för min del.

CelsiusT
0

Finns en sadelmakeriskola i tärnsjö, andra sidan sverige för dig. Vet inte om det egentligen finns någon mer skola för sånt. Min far fick flytta dit för att kunna utbilda sig iaf. Klart man kan gå som lärling med. Det beror väl på vad man vill ha för CV sen när man börjar jobba.

Medarbetare på westernridning.ifokus

740tjejen
0

Jo hade ju dock tänkt göra mest för eget bruk sen, men även nått för andra. så kommer ju inte ha nån stor affär av det. Men vill gärna lära mig.

CelsiusT
0

#2 Se om du kan hitta någon sadelmakare i din närhet och fråga om du kan få gå som lärling. Det är nog lättaste sättet för dig.

740tjejen
0

Jo har försökt hitta, men hittar ingen som sysslar med westernsadlar. Skulle vara roligt och bygga sin egen sadel, med matchande träns samt brösta.

CelsiusT
0

Ja pappa håller ju på www.sadelmakare.eu Men vet inte om han tar emot så. Annars finns det ju i värmland och skara vad jag känner till. Men vet ingen just i dalsland.

740tjejen
0

Ja vet ju om nån i grums, men har inte möjlighet och pendla så långt. :(

Dalsland/bohuslän är ju lite bättre. eventuellt halden.

CelsiusT
0

#6 Ja det är ju kanske lite svårt. Fast man kanske kan få komma dit någon dag i veckan?

Tyvärr finns ju inte så många western-sadelmakare i sverige så det kan vara lite svårt att hitta någon nära. Jag känner tyvärr inte till någon i ditt område. Men du får väl söka runt lite, finns det någon så kanske du hittar dit en vacker dag =)

740tjejen
0

:) ja jag hoppas de. :)

Synd bara att en ska komma på vad en vill bli när en har små barn och massa djur. Och inte tiden före det.