Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettträning
Läst 2160 ggr
740tjejen
0

Inridning med stångbett

Funderar på detta, alltid lärt mig att man ska rida in med vanligt bett/bettlöst och sen när hästen är mer utbildad och allt sånt börja introducera stången.

Men har en bekant vars häst är på inridning och blev lite ställd när jag såg bilderna, Där han rids med stångbett. Hästen är 3 år.

CelsiusT
0

Ja jag gillar också bäst att frklara för hästen först hur allt går till och lära dne at tanvända musklerna på ett bra sätt och bygga up hästen. Sedan kan man börja med stången. I min värld så måste hästen kunna allt när man kommer till stången för då ska man också börja rida på en hand. Två händer och stång känns inte helt jyst. Men det är så jag är van, kanske finns andra som gör på andra sätt.

Var står hästen i träning? Hur länge har den stått där?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

du har helt rätt stång har inget i en ung/rå hästs mun att göra-

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

740tjejen
0

Han ska stå nere vid Göteborg nånstans,

Har inte velat säga de till henne, För hon är en sån som tror att allt ska vara som denna tränare säger. :(

CelsiusT
0

Har hästen stått där länge? Tänker att vissa tränare är ganska snabba med att gå över till stång och de tär inte ovanligt att man rider in hästen som 2-åring idag tyvärr. personligen tycker jag det är vansinne både att börja så tidigt och att gå över till stång så snart efter påbörjad utbildning. Men det är ju olika hur man tycker.

Medarbetare på westernridning.ifokus

740tjejen
0

Han kom dit för en månad sen. Då var han inte mycket hanterad alls, då han är väldigt brysk av sig.