Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettallmänt-om-westernridning
Läst 2052 ggr
[ElisabethYL]
0

Vill lära mig..

Hej!

Tittade in här för första gången nu.. Glad

Skulle gärna vilja lära mig westernridning, men har inte en susning om vart man ska vända sig..

Är mest intresserad av att lära mig såpass att jag kan rida ut i skog o mark, men även lite trail - det ser roligt ut..

Har tidigare eidit engelskt och kört trav.

Bor i södra Värmland.

CelsiusT
0

Titta efter någon tärnare i ditt område. En bra början är att kika in på din lokala WRAS-klubb. Den hittar du på www.wras.se

Sedan kan du ju kika efter westernridskola i din närhet. Har för mig det finns något (westernridskola/westernturridning) i närheten av Forshaga/Deje, fast tror det var lite mer öster ut men i närheten av dessa. Har för mig det var längs med väg 63, men jag kan minnas fel och det kan ha ändrats sedan jag bodde där.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[ElisabethYL]
0

Tackar för tipset!

Har fått kontakt via mailen med ett ställe utanför Karlstad, kommer inte ihåg exakt var det ligger - men verkar bra Glad

Blir att åka och köpa lite kläder i sommar… (Boots, jeans, skjorta och hatt/hjälm (det återstår att se vilket det blir) - har jag missat nåt man behöver?)

Så småningom blir det nog en egen westernhäst, men det blir när jag kan tillräckligt Oskyldig

CelsiusT
0

#2 För att rida western behöver du bekväma kläder som du kan röra dig i =P Exakt vad det innebär är olika för alla människor. Jag rider i mjukisbyxor eller jeans, gympadojjor eller boots, bekväm tröja vilket ibland innebär skjorta (på tävling skjorta eller slinky), hatt/hjälm/mössa eller inget på huvudet.

Medarbetare på westernridning.ifokus