Westernridning iFokus

Westernridning

Etiketttävling
Läst 2314 ggr
Shoshone
0

E-tävling

Hej mina vänner! Vill ni hjälpa mej med info om utrustning, regler, tips, mönster och dyl vad man bör tänka på vid E-tävling.
Har en hel lista med grenar jag funderar över att vara med på men galoppen är inte bra än så jag tänker bara delta i grenar utan galopp.

Men när jag läser mönstren på grenar så är svårighetsgraden väldigt hög med galoppombyten och dyl, hur vet jag vad det typ kommer vara för mönster på E-tävlingen? Jag ska träna på grind, bro, backa i L och avsaktning, ökningar, gå över bommar. Men jag skulle vilja få typ ett mönster i min hand som jag kan börja träna på, när får man veta det??
Ni behöver inte tipsa om wras.se för dit hittar jag :)

Här är grenarna jag funderar emellan:

Showmanship at halter, trail at hand, Trail, Versatile horse, western riding, western horsemanship.

Pleasure tänker jag inte va med i för vi är inte bra på den långsamma joggen ännu, reiningen vill jag inte heller va me i.
Men vilka av dessa andra tror ni blir utan galopp? Självklart dom vid hand..
På showmanshipen tyckte jag det såg så roligt ut när de ställde upp hästen och började vandra fram o tillbaka framför hästen o smila åt domarn som nån manekäng! Kan nån förklara detta? Vad är meningen med detta?

Jag är inte helt grön inom detta då jag tagit mej igenom en trailbana ganska felfritt med denna hästen förr och vi har även vart me i bruksridnings-DM, visa häst vid hand har jag oxå gjort x antal ggr så jag vill bara ha dessa speciella tips på hur det går till just på westerntävlingar, typ att man måste stanna innan den bommen innan man hälsar på domarn, eller stå på den sidan eller aldrig göra så, alltid göra så.. Vill helst undvika en pinsam diskning för att jag inte visste om en petitess :)

Ni får gärna tipsa om nån tråd/sida där ni kanske innan disskuterat dessa saker oxå :)
Jag rider i bomlös sadel, därför är bara E-tävling möjligt för mej.

1000 tack på förhand till alla er härliga hästmänniskor!! :)

Shoshone
0

NEEEEJ!! Hur fan tar man bort!!!?? Haha! Jösses.. Den där bilden ska INTE va me i det här inlägget! Å gud så pinsamt..

Hittar inte vart man tar bort!Skäms

Lorita
0

#1 man ber mig så trollar jag bort den  Oskyldig

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Shoshone
0

Haha, TACK!! Skrattande