Hundar attackerade ryttare
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14681906.ab
Jag är rätt trött på djurägare som inte har koll på sina djur och hundar har tyvärr blivit väldigt vanligt att man hör lössa utan kontroll 
Fast här tog ju ägaren sitt ansvar och han avlivade även hundarna efteråt.
MVH
Sofie

Ja du jag har för mig att man inte får ha hunden lös
jag tror inte vi kan hur mycket vi än vill ha tillräcklig bra koll över våra hundar .
vi har fått hund in i huset och upp på gården 2 gånger med skador på egna djur .
faktiskt båda gångerna var de min systers kaniner som rök
vilket inte var så kul fören tjej då på 12 år

#2 Man kan absolut ha koll äver sina hundar. Det männiksor gör fel, är att inte behandla sina djur som de djur de är. Förstår du hundens språk, kan du få den rätta relationen till din hund som gör att du absolut har koll på den.
hundarna var inte lösa, de slet sig från ägaren.
#2 Självklart får du ha hundar lösa, stackars hundar om dom altid skulle behöva gå i koppel. Därremot så får du inte hålla hunden så att den kan råka jaga vilt under sommarhalvåret. Sedan finns även vissa kommuner som i sina förordningar beskriver vissa områden i kommunen där man kanske inte får ha hund lös, tex vanligt med vissa gator inne i städer osv.
Självkalrt kan du ha kontroll på en hund. Likaväl som du kan ha kontroll på en häst så kan du ha kontroll på en hund. Men har du inte kontroll på din hund så kan den bli farlig och då spelar koppel eller inte koppel mindre roll. Likväl som en häst kan bli farlig om du inte har kontroll på den.
Medarbetare på westernridning.ifokus