Westernridning iFokus

Westernridning

Etikettallmänt-om-westernridning
Läst 1667 ggr
moonii
0

westerngymnasium

Hej! Jag ska hjälpa min skola att inskaffa en western inriktning. Vi behövet därför veta hur mycket intresse det finns. Om du eller någon du känner skulle vilja gå på ett westerninriktad gymnasium, så svara i denna tråd :)

Qalaspuff
1

Jag skulle utan tvekan välja att gå på ett westerngymnasium, om det inte var alltför långt borta och verkade ha en vettig läroplan och så vidare. Det mesta intressanta ligger ju dock alldeles för långt bort då jag bor i Norrbotten.. Men hoppas kan man ju alltid. Skrattande

CelsiusT
1

Det låter jättekul! Det hade jag velat gå när jag skulle gå gymnasiet. Tyvärr är jag för gammal nu, men hade det funnits då så hade jag varit intresserad! Kul att den idén kan börja fdas, hoppas det går bra för er att starta upp!

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
0

Känner mig lite grinig nu men vad för yrke skulle det leda till? Trots allt så måste det ju finnas en arbetsmarknad, om än så liten, när man väl är klar med skolan.

kombinerat med ett turist eller handelsprogram så skulle jag kunna tänka mig att fler skulle kunna få jobb efter skolan.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

moonii
4

Tack för era svar! Jag tror det finns mycket, och det går alltid att starta eget. Just nu finns det vanlig hästhållning, hur många får jobb där egentligen? Det utlovas en massa, men när det väl gäller att hitta jobb så är det rätt kört. Jag tror man kan få ut mycket av att gå westerninriktning, framförallt som du säger, kombinerat med t.ex. turist!

[spinn]
3

Det skulle varit riktigt roligt med en sån inriktning, nästan så man vill gå om gymnasiet :P