billiga träns
Det är i första hand de delade tyglarna jag vill åt. Behöver inte ha kvalitet. Vill ej betala 500 spänn för ett par tyglar. Nu ska jag köpa en till värmebalja på bole och tänkte passa på att beställa tyglar/tränsset på en gång. Men det står så himla lite info på hemsidan!
http://www.bole-produkter.se/Hem/Produkt/sv-SE/6631464/Westerntrans-1-ora--Svart-CS.aspx
Är denna inkl tyglar??
Går det att få tyglarna i annan färg än natur? De har ju en massa billiga enkla huvudlag utan tyglar i brun och svart, men måste man ha naturtyglar till dessa?
Någon som beställt och vet eller varit i butiken och tittat?
Tror inte det tränset är inkl tyglar, det borde ha stått isf. Inom western brukar man nog oftast köpa huvudlaget för sig och tyglar för sig. Vad man har för tyglar beror ju på vad man rider för något så därför brukar det inte säljas med, även om det ibland kan göra det. Men jag ska inte lova för ajg har inte köpt något sånt därifrån.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Något tips på vart man kan köpa billiga tyglar i brunt eller svart?
#2 Ingen aning, kolla hööks och börjes. Skulle själv aldrig köpa tyglar i brunt eller svart så jag vet inte. Jag köper i natur "för det är så det ska va" och dom blir liksom mörkt bruna efter en tids användning och smörjning.
Medarbetare på westernridning.ifokus

hööks verkar vara klart billigast på bara tyglarna i alla fall.
Ja har 1 westernträns med tyglar och ett par bruna tyglar som j akan sälja om intresse finns. Är stl cob på tränset.

Jag är intresserad om det är billigt nog;)
100 för de bruna tyglarna, vid snabb affär kan frakten ingå. 150 för tränset plus frakt.

Är det enöras träns? Någon som vet annars om man kan köpa lösa "öron"?
tyvärr inget enöras. lösa öron finns och köpa på bonanza. kanske milsta också

#9 Hittade inte de lösa öronen. Nåja, jag kanske endå hade behövt göra något eget för at få öronhålet stort nog:)
Skicka betalningsinfo så gör vi affär!

ojdå, vänta. Nu ångrar jag mig. Ett sånt där hade jag för länge sedan och det gick sönder. Det hade kommit in fukt eller nått under de där metallrullarna så lädret under var aldeles poröst! Vågar inte prova igen.