Quarter/Varmblod
Jag har ingen erfarenhet av just quarter så där vet jag ingenting, därimot har jag skött om flera stycken varmblod, och dom är ju fantastiska individer. Så du får nog en mysig häst om du köper dena då jag har hört att quarter ska vara både lyhörda och trevliga, men det finns säkert stisiga individer där med :)
Jag ÄLSKAR hästar som kan springa FORT. Oj det ska gå undan, men samtidigt så vill jag ha en trevlig häst som lyssnar till ens hjälper så min första häst kommer nog att kunna vara typ, quarter, paint, appaloosa, arab eller eng fullblod :)
Det är en mycket vacker häst men en fin kropp :) Lycka till med dit köp ;)
Wow, vilken snygg häst ! Både varmblod och quarter är ju fanastiska hästar så en korsning kanske blir ännu mer fantastisk ! ;-)
Tyvärr har jag ingen erfarenhet av just den korsningen, men du får gärna meddela hur hästen är om du köper den ! Skulle vara kul att veta.
Snygg häst! Håller med dom andra som skrivit. Har ett varmblod och hon har ett fantastiskt psyke! Quarter har jag aldrig pysslat med (:
Lycka till!
"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living"
Oj, vilken fining!
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Ja det hade varit kul att höra lite mer om den korsningen ;P
Medarbetare på westernridning.ifokus
Han är helt suverän!
Jag köpte honom i måndags!
#6 Åg vad roligt =) Hade varit kul att se lite mer bilder och kanske någon film =)
Medarbetare på westernridning.ifokus
Det finns på min blogg: www.molliecarlsson.blogg.se 

Kul ringde ju oxå på honom men efter noga funderingar valde jag att behålla min 6 åriga hingst av samma korsning i stället .
Pim som han kallas är mycket trelig lätt att handskas med och otoligt snäll kille .
så korsningar mellan quarter vbl är inge att förakta precis har oxå haft för månenen att träffa en anna grabb i den korsningen oxå han mycket trevlig och lätthanterad cow horese wanabe har ja för mig va hans hela namn men kallades Jacksson .
sen finns de en qvinna med namn cecillia meyher som har en otoligt fin vbl/quarter korsning som säger att de är väldigt trevliga att hantera så pass att man glömmer deras ålder i bland :)
(nu var de ett par år sedan jag prata med henne så ordagrant är ju inte utalandet)
ja säger Lyck till med din quarter /vbl
här är en bild på min lille kille som är efter lonly bright star
Hej! Jag är ny här men hittade inte presentationstråden :)
Men varmblod är ju kända för att vara väldigt läraktiga och anpassningsbara och quarter ska ju vara en snabb och väl arbetande häst med ett kallblods stabila huvud så att säga :)
Bara för att undvika missförstånd så säger jag inte att alla kallblod skulle vara mer chill än andra hästtyper, jag har bara den personliga erfarenheter att kallblod tar mycket saker med ro och är ganska stabila :)
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter