Julpynt i stallet
Har du satt upp något julpunt i stallet? Berätta vad och visa gärna bilder!
Medarbetare på westernridning.ifokus
Nä har inte så mycket julpynt i stallet. Har nästan inget julpynt hemma heller. Är inte så mycket för det där med att julpynta. Hemma har jag bara en julljusstake, en lykta, julduk (löpare) och 4 små tomtar. I stallet har det blivit lite granris, men det är ju mest för att det ska finnas något till hästarna att tugga på att det ger lite julkänsla är ju bara en bonus. Var dock i ett stall igår där det var ordentligt julpyntat ;P

Jag har lösdrift så vi julpyntar inte
Givetvis så hänger lite granris i gallren och några knäckebröds rundkakor att mumsa på för hästarna. Lite girlanger och pynt måste man väl ha för att liva upp mörkret? En julgransbekysning i hagen ochså, ser trevligt ut.
Lycka till
"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"
Jag ahr lite "problem" med att det går så jäklans mkt granris. Dom älskar att sätta i sig det. Har ibland slängt in en hel julgran men den är slut på bara några nätter. Och med slut menar jag heeelt slut in till stammen. Inga grenar och ingen bark kvar. Men det är ju härligt för dom att ha något att pilla med. Så jag sätter snällt upp nytt ris. Men blir ju lite avis på kompisen som har samma ris i veckor.
Helre granris än hagstolpar och inredning… ;-)
Det är lite underligt hur dom kan älska att tugga på just granar, dom borde vara rätt stickiga i munnen?
Lycka till
"Gör det lätt att göra rätt och jobbigt att göra fel, hästen får välja vilket den vill och lära sig av det"
Ja mina går inte på hagstolpar och inte träden ute. Men stänger jag in dom i dom små fållorna (10-15m breda och 20-25m långa, dmo har var sin) då går stolparna åt, även om dom har ris att tugga på. Det är nästan som om det är en protest.
Inne biter dom inte heller på inredningen om dom bara är inne över natten. Om jag tar sovmorgon och är sen på morgonen så ser man att dom traskat runt i boxen, men inte ätit på inredningen. Men sätter upp riset för att det hör till när vi tar ner i skogen att dom får lite ris och granar som blir över och dom älskar ju att tugga på det.
Men ja, håller med dig, det är konstigt att dom gillar att tugga på det stickiga.
Jo, jag har en del i mitt stall. Några saker kan ni se här:
http://parlpyssel.ifokus.se/discussions/50b72f7cd3b4fd703c0001b3-huberts-bilder?participating-1
Så gick det till:
https://pyssel.ifokus.se/discussion/1445165/en-fabel-berattad-av-hubert
Vilka fräcka saker! Kul med lite kreativt julpynt =)