Working Equitation?
Hej!
Jag var på tävlingsclinic igår och deltog i Trail, Western Horsemanship, Western Riding och Pleasure. (Ingen tävling, bara träning på tävling.)
"Dommaren" sa till mig sen på slutet att det finns dommare som inte tycker om PRE, som jag rider. Att de därför kan ge lägre poäng pga. deras samling och rörelser. Tyvärr då :/ Hon sa att det däremot fanns en sak som det är bra att ha en PRE till, det var Working Equitation. Trail men lite snabbare tror jag ? Eller vad är det?
Min största fråga är dock om det är westernridning?? Jag har ingen koll på dethär men ja? Däremot tror jag inte jag kommer försöka mig på det :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan faktiskt ingenting om det. Men det är ju inte westernridning. Tror mer det passar in under akademisk ridning väl?
Tror det är både dressyr och trail-ridning i ett, men som sagt jag kan ingenting om det.
Medarbetare på westernridning.ifokus
På den filmen så är det ju även lite kosse-vllning på slutet. Kanske det är så att det finns många olika varianter.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Kanske inte hör till ämnet, ursäkta i såfall, men bör dommare "som inte gillar vissa raser och därför ger dom lägre poäng" verkligen få vara dommare? Bör inte dommaren dömma utefter hästens förutsättingar??
Tycker det är så fel att man inte ska få hålla på med den sport man vill bara för att det finns en viss "standard" :/
Tack! :)
Jag tycker också det är lite taskigt :/ Min kompis som tävlar rätt högt i dressyr berättade det också tidigare, så jag visste att det var där. (Hon hade PRE tidigare med.) De dommarna vill bara se typ Oldenburgare och de hästarna och KAN ge lägre poäng för PRE pga. hur de är. Men inte alla gör det.
Men nu fick jag då reda på att det också är så i westernridning. För mig är det skitsamma för jag gillar min häst, sen bryr jag mig inte riktigt om hur det går på tävlingar :P
tyvärr så gäller det inom alla djur tävlingar om det är det hund,häst eller katt särskilt grejen att om du klappar mig på ryggen så klapper jag dig