Hästägare och sjuk
Just nu ligger jag dundersjuk. Feber som stundvis är jättehög, ont i halsen och dunkande huvud. Har liksom svårt att ta mig mellan soffa/toa/sängen. Så att gå ut och sköta hästarna är inget jag drömmer om just nu. Förr har jag alltid haft så att någon annan kunnat ta odjuren (tack vare att vi varit flera i stallet) och det är sällan jag varit så sjuk att jag inte kunnat pallra mig ut.
Nu är jag ju ensam i stallet. Har bara mina hästar här. Nu har jag en snäll sambo, som trots att han opererat hjärtat och har lite svårt att röra sig pga att dom öppnat bröstkorgen, som ändå pallrar sig ut och fixar hästarna. Har ju även en snäll medryttare som kommer och mockar. Men det är ju ändå lite bökigt med allt när man ligger sjuk såhär.
Så nu undrar jag hur ni brukar lösa det när ni är sjuka?
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jag löser det så som du gör, sliter på min familj och drar ner på sysslorna till ett minimum
Jo men precis. Låter dom göra det absolut nödvändigaste och struntar i resten ;P Idag hade jag en snäll kompis som kom hit och mockade och bar vatten (sånt som sambon inte får göra)
Jag var nyss sjukt med, feber å halsont å hosta. Men jag fick allt gå ut försiktigt å ta ut min ena häst. Den andra hästen går alltid i hagen men den andra kommer in. Mockningen struntar jag i och tar senare, när jag är frisk. Om jag verkligen inte kan gå ut tar min mamma hand om hästarna, dock mockar inte hon heller ;)
#3 Ja, jag kunde liksom inte ta mig till toan utan hjälp för att jag var så dålig här nu före och under jul. Fy verkligen inte kul. Men på något sätt brukar man ju lösa det, men det är inte alltid så lätt att veta hur alla gånger.
Vi har eget stall med bara våra hästar i, när jag blir sjuk så vet min sambo vad han ska göra.. När jag kommer upp på benen igen så vet jag att det är lite extra jobb i stallet för inget hänger där jag brukar ha det. Sist mockade han inte för han vet inte hur man gör. Så efter 3 dagar såg det ut som ett bombnedslag i lösdriften också, men hästarna fick iaf mat och vatten!

#5 Ja, mat och vatten resten av kraven får man glömma…..förutom tillsyn 
Sambon ställer upp, och skulle de vara sån kris att båda är sjuka, så har grannarna sagt att de gärna ställer upp med foder och vatten. :) Så känns skönt.
Är jag så dålig att ja måste stanna hemma från stallet (sker typ aldrig att jag är mer sjuk än förkylning och halsont) så har jag två stycken som brukar hjälpa mig med ponnyerna som brukar kunna ställa upp några extra dagar. Skulle inte dom kunna så är mina alternativ pappa eller ringa och fråga stallägaren om dom kan fixa och se så ponnyerna mår bra i allmänhet. Det brukar lösa sig på något sätt, sist när jag åkt på magsjuka/matförgiftning så kunde min ena medhjälpare ta hand om hästarna två extra dagar och sen mådde jag bättre. :)
MVH
Sofie
Jag åker till stallet ändå och uthärdar (: blir jag magsjuk eller liknande ber jag nog min hästvana mor och min bästa kompis (:
"In this world we're just beginning
To understand the miracle of living"

Jag ringer min kära mamma om det är riktigt illa. Sympatikortet funkar varje gång;)