Westernsadel Pleasuresadel Quarter Canyon Hööks
Någon som har erfarenhet från denna sadel. Ska rida in min unghäst och känner att jag vill ha en westernsadel då det känns säkrare när han skuttar iväg. Vill inte ha en dyr sadel som man ändå får byta ut när han växt på sig. Tanken är också att använda sadeln till min andra arab om den passar dvs vid uteritter så vill ändå ha en bra sadel som man inte behöver vara rädd om.
Hur är passformen på dessa sadlar? Bekväma för häst och ryttare?
Du kan hitta betydligt bättre sadlar på Hästnet, begagnade märkessadlar. hade satsat på Big horn. eller double c. Hööks sadlar gör nog mer skada än nytta tyvärr.
Har tyvärr varit med om varierande kvalitet på hööks westernsadlar, en del hyfsat okej och en del väldigt bristande.
Till det priset (4 400:- ) så får du en bra begagnad sadel. När jag red in min unghäst så köpte jag en okej begagnad sadel på hastnet.se för 2000:- Bättre sadlar hittar du för omkring 5000:-, riktigt bra och fina sadlar är såklart dyrare även begagnade men det är sällan något man måste ha för uteritter och hobbyridning.
Medarbetare på westernridning.ifokus

ok, tack=) Vad säger ni om smico sadlarna ?
#3 Även där lite varierande kvalitet. Gamla simco var hyfsat bra kvalitet (inte bästa bästa men absolut bra), men numera gör simco väldigt mycket billighets-sadlar med plyfa istället för rejält läder och sparar in här och där. Så får du tag på en äldre sadel så kan det vara bra kvalitet, men dom nyare brukar inte vara så jättebra.
Medarbetare på westernridning.ifokus

ok tack=)