Lämna betäckningsrapport?
Har en appaloosahingst som är fyra i år, och vill börja avla med honom. han är icke godkänd i avel, men ska bli det i framtiden. har hört av sig en kvinna som är intresserad att betäcka sitt sto med honom i sommar, ett halvblod. men jag som är ny på detta med egen hingst, måste man lämna betäckningsrapport? när avkomman ändå blir korsning, och eftersom min hingst ändå inte är godkänd? jag har IFALL DENNA BETÄCKNINGEN ÄGER RUM, tänkt att ta betalt i betäcking samt levande föl, vilka papper behövs som blir juridiskt bindande? tanken var väl egentligen att få allt klart till nästa säsong gällande godkännande osv, men vore roligt att se resultat från betäckningen och veta om intresset finns för att veta om det är värt att satsa på. tacksam för all hjälp :)
Hoppas du hittar någon som kan ge svar på dina frågor. Jag har ingen koll alls på det där med hingst och betäckning. Men vore intressant att höra om någon annan vet.
Medarbetare på westernridning.ifokus

alla hästar måste ha hästpass, de som inte hör till någoy avelsförbund (som det eventuella fölet) registreras av SH. Kolla på deras sida om info vad som krävs för att få pass på avkomman, det är lättaste sättet att få det rätt när man har en icke avelsvärderad hingst.