Annons:
Etikettgrooming
Läst 3428 ggr
CelsiusT
11/6/10, 10:31 AM

Klipper du?

Är lite nyfiken på hur många westernryttare som klipper sina hästar.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
CelsiusT
11/6/10, 10:32 AM
#1

Jag klipper inte.. Har hästarna på lösdrift och anser det onödigt och dessutom tycker jag det är fult. Jag skrittar heldre av hästarna lite längre stund.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
11/7/10, 10:35 AM
#2

Jag klipper inte och har aldrig gjort jag har mina på lösdrift och ingen har täcke normalt.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




[chouwa]
11/9/10, 12:42 AM
#3

Det har varit olika. Hästarna som har tävlats/visats aktivt har blivit klippta. Men annars blir ingen av hästarna klippta, då de går på lösdrift behöver dom ullet ;-)

Pille
11/9/10, 9:06 PM
#4

Har aldrig klippt mina. Den ena går i lösdrift och den andra börjar bli gammal, hon behöver sin päls för att hålla värmen(sätter såklart på täcke om hon fryser). Glad

740tjejen
11/10/10, 4:48 PM
#5

haft Islandshästar och de har jag fått spårklippa eller halvklippa då de blir så svettiga. har lösdrift och vill inte de går ut blöta. Då blir de klippa och täcke.

Glamgirl
11/10/10, 6:32 PM
#6

Vi klipper inte hästarna, har nog aldrig gjort. Blir hästarna blöta och svettiga när det är kallt får dom stå i stallet ett tag med täcke tills dom torkat. Fungerar jätte bra.

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Annons:
yadhayezibas
11/10/10, 8:53 PM
#7

I mitt förra stall så var det en tjej som trodde att hästarna skulle få hjärtproblem om man inte rakade dom på vintern.

HAHAHA!

Behöver kanske inte skriva det men jag rakar inte mina hästar.Skrattande

[spinn]
11/21/10, 6:43 PM
#8

Klipper inte. Blir dom svettiga skrittar man av dom ordentligt och behövs det får dom stå med svettäcke i stallet en stund.

Zabbio
11/25/10, 5:45 PM
#9

Klipper lite på halsen, Crows kondis förbättras förvånansvärt på det lilla. Sen blir han oftast ändå svettig under sadeln, högre upp mot mankammen och vid ljumskarna, ibland mer, men det som inte hinner torka under avskrittning hinner torka när  han står inne och får sitt ''du har varit så  duktig och jag behöver kaffe''-hö.. :3 Innan utsläpp. (yep, är lat, han får vänta medans jag går in o går på dass och dricker en kopp/sätter på om det inte finns, innan jag promenerar ner halvkilometern till hagen. Tror han tycker att det är lite trevligt också, att få hö och vatten ifred.)

Klipper inte mer än att han kan gå näck i hagen. Har regntäcke vid behov bara.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Julia-Sirocco
11/30/10, 9:39 AM
#10

Jag klipper inte min häst. Tycker det är bättre att dom får lite päls istället.

När min äldsta syster hade Sirocco så klippte hon honom när hon tävlade mycket, men vi slutade me de efter att han mer eller mindre fick gå i pension i tävlandet.

xMobilexD
2/6/11, 10:13 PM
#11

Har inte klippt någon av mina ännu.

Skrittas av en längre stund eller stå inne och torka medans jag gör något annat och sen ut :) Funkar jätte bra :)

Upp till toppen
Annons: