Annons:
Etikettifokus
Läst 12448 ggr
[chouwa]
11/11/09, 1:53 PM

Presentationer

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här presenterar vi oss och våra hästar. Bifoga gärna bilder med era presentationer!

Mitt namn är Sandra och jag bor i Borås, Västra Götaland, tillsammans med hunden Salsa, katten Nera och akutdjur av olika arter som behöver tak över huvudet och extra omvårdnad. Jag är utbildad hundinstruktör och hundmassör och driver min egen hundskola samtidigt som jag studerar rättskunskap på deltid. Jag har ett stort intresse för allting kreativt så som musik, foto och kroppskonst.

Hästarna har alltid legat mig varmt om hjärtat.
Det var tack vare min faster Helene Hokkanen (Svensk mästare i Reining-09) som jag som väldigt liten fick upp intresset för hästarna. Började rida på en ridskola med islandshästar där jag spenderade mina första hästår.
Efter det var det Borås Fältrittklubb där jag red under större delen av min ungdom. Där blev jag medryttare 5 dagar i veckan på en otroligt fin kille vid namn Pinoccio. Efter några mindre hopp och dressyrtävlingar visste jag dock att detta inte var något för mig. Jag "bytte" till westernridningen och tog också mina första steg in i världen med NH (Natural horsemanship) Och det var då jag fann min älskade Zolero. Finaste hästen i världen. En fantastiskt begåvad brunskäck som genast blev min andra hälft och som lärde mig massor. Tyvärr gick Zolero bort ganska hastigt för några år sedan och det blev därefter inte någon ny häst eftersom att jag både jobbar och pluggar och dessutom reser en del så känner jag inte att tiden finns just nu. Men när saker lugnar sig skall jag försöka hitta en häst som känns rätt för mig igen. Jag fick sedan privileget att arbeta som hästskötare på Cool Quarterhorses ranch där jag trivdes som fisken i vattnet. Jag arbetade med allt från vardagliga stallsysslor till fölhantering, inridning av unghästar, ridning av både hingstar och ston och grooming. Då jag under sommaren 2010 flyttade neråt i landet igen blev jag tvungen att lämna ranchen och tillbringar nu mitt hästande på Skarnhalla gård som drivs av Lisbeth Johnson (Författare till Horsemanship & Boken om horsemanship)

Annons:
Dior
11/12/09, 2:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt namn är Therese och bor i Nossebro, Västra Götaland med min man och våra två söner, som alla tre rider de också. Jag och min man driver ett skogsföretag tillsammans, samt att vi periodvis hoppar in och jobbar på en verkstad.

Jag började med hästar 1986, då jag var nyss fyllda 6 år. Det var på ett ridläger som även tog oss till High Chapparall, och där startade intresset för western. 1990 åkte jag ut varje helg och lov till ett arabstuteri och fick hjälpa till med allt från mockning, utställningar, till fölningar och inridning. Men det är först för 6 år sedan, då jag köpte loss deras avelshingst som jag började ta upp ridningen mer igen efter småbarn, och en kortare tid som rallyförare.

Två arabston köptes in nästan samtidigt, och det ena var westernridet i 6 år tillbaka. Har varit förföljd av krånglet med att hitta sadel som legat bra och känts skön, och därför fått hålla mig barbacka några år. Nu har jag äntligen fått tag på en och hingsten rids mer kontinueligt. Stona går även som avelston.

Min man har sin travare, Esset en vallak, som han rider och barnen, 4 o 6 år gamla har varsitt shetlandsto. Western för hela familjen. Förutom dessa 5 hästar har vi 16 shetland till som ingår i aveln, samt ett welshmountainsto. En hund, 10 katter och två kaniner finns här också.

Behöver jag skriva att djur är en stor del av mitt liv…?!Glad

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Glamgirl
11/12/09, 2:55 PM
#2

Jag heter Lina.
Har hållt på med hästar i hela mitt liv.
Går just nu en grundläggande ridlärarutbildning och hoppas på att en dag kunna försörja mig på träning av hästar och deras ryttare.
Min egen pålle heter Kingen och är ett svenskt halvblod som är 9 år gammal.
Vi rider dock bara western på hobbynivå men planer finns på att hitta en fin paint som jag kan tävla med, är väldigt intresserad av trail.
Skall bli jätte kul när detta forumet kommer igång då jag saknat ett aktivt westernforum!

Undrar ni något mer får ni fråga =D

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

CelsiusT
11/15/09, 1:58 PM
#3

Jag heter Helena och jag bor på Orust (sveriges 3dje största ö), västra götaland. Jag jobbar som hundinstruktör och håller på att vidareutbildar mig till hundpsykolog.

Jag har två hundar, en BC (hane f-07) och en Dalmatiner (tik f-04) som jag tränar och tävlar med. Jag har även en liten kisse-katt. Sedan har jag ju även hästar =) 2 st varmblodiga travare, Exy (sto f-06) och Brorsan (valack f-97).

Exy är under inridning fortfarande, men såklart kommer det bli westernridning för hela slanten. Brorsan har gått på travet hela sitt liv och kom till mig för ca 2 månader sedan då han genast skolades om till weternhäst. Jag har redan hunnit med att träningstävla med honom lite grann =)

Mitt western-liv började när jag kom i kontakt med en kompis till min far som hade sadlat om till weternridning från vanlig ridning. Han hade 2 quartrar som jag började rida (främst den äldre och välutbildade), snart började jag rida för instruktör på denne och efter det så blev det ju såklart tävling! Efter ett tag skaffade jag mig dock en egen häst, som jag tyvärr inte hann komma ut på tävlingsbanorna med innan han blev dålig och fick tas bort. Snabbt efter det skaffade jag min unghäst och idag har jag då även en prins.

Jag älskar kofösning mer än något annat!! men jag håller på väldigt mkt mer trail och såklart vanlig ridning. Jag har tävlat i trail, team sorting, pleasure, pole bending och barrel race. Min dröm är att få tävla i working cowhorse en dag =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

jen
11/22/09, 10:57 AM
#4

min hemsida

Hej. Jennie heter jag och har haft hästar i ca 28 år.1a gången jag red i westernsadel var för 25 år sen då min kompis köpte en sån till den häst som jag var skötare åt. Vi lekte ju förståss cowboys då :) Men jag har väl alltid ridit nån slags blandning av engelsk och western. ridskolan gilla jag INTE! korta strama tyglar skulle man ha. Och banka hästen med skänklarna när de inte löd.

jag red helst hemma löst och ledigt i skog och mark.

mellan 92-97 var jag utan häst pga barn och hus.

Men 97 skulle jag FÅ en arab helt gratis från Claestorp. VEM kunde motså det. Min kära Kimberley !!   så underbar och go. Henne red jag in, och hade då gett mig sjutton på att DET skulle bli min westernhäst. lusläste böcker och skaffade filmer  om westernridning och NH.  Kimberley vilar nu i trapalanda Gråter

Nu har vi Wambezi en arab som är 17år och är en toppenhäst.han är utbildad och tävlad i western tidigare. men vilat mycket sista tiden pga sjukdom.   han fick fång nu i höstas, och har även ont i ryggen igen.På onsd ska vi till kliniken och kolla upp honom.

Jag köpte Cayenne i somras. hon är en korsning arab-irl- fullblod.

en smart tjej som jag just nu håller på att rida in.

lillsandra
11/23/09, 8:10 AM
#5

Hej,

jag heter Sandra och är 32. Jag har ett varmblod  på 8 år och ett russ på 1,5 år.

Jag rider varmblodet i western. men skulle vilja lära mig mer så om någon har något bra tips på tränare söder om Stockholm så skulle jag bli super glad.

cina65
11/24/09, 12:21 AM
#6

Hej.

Jag heter Carina och är 43 år, har sysslat med hästar mer eller mindre hela livet förutom ett uppehåll när barnen var små fram tills för 5 år sedan.

Har idag 4 hästar men bara en ridbar och han fick jag förra lördagen. Hästarna på gården här heter Junette (shettissto) dräktig med påninas coffe creame, Daimler (arabhingst), Dynamo (arabvalack) samt Candy(fullblod/halvblod) som ev är dräktig med min arabhingst.

Min arabvalack som är tränad i de flesta disipliner däribland western och detta passar mej utmärkt då detta är något jag gärna vill prova på, har även hittat tränare bara nån km från mitt och det är ju bra.

Arabhingsten är under utbildning och skall ridas in till våren så just nu är det mest hantering och longering av han.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Annons:
[chouwa]
11/24/09, 12:38 AM
#7

Välkomna hit allihopa!
Hoppas att ni skall trivas här och känna er bekväma med att skriva.
Sajten är ju helt nylanserad så sprid gärna intresset till era vänner! :-)

jen
11/24/09, 9:33 AM
#8

jaa.. den här sidan har jag väntat på Skrattande

Dior
11/24/09, 9:35 AM
#9

Välkomna!Glad

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Julia-Sirocco
11/26/09, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Om mig!
Hej! Jag heter Julia och bor i en liten kommun vid namn Sunne. Ligger mitt i värmland. Just nu pluggar jag på en skola som heter Broby Grafiska. Där jag går inriktning designer.

Jag började hålla på med hästar när min familj skaffade häst. När jag var runt 1 - 2 år. Sen dess har jag hållt på.

**Om Sirocco
**"Min" häst Sirocco är en korsning på arab (75%) och haflinger (25%) och han är född 1989. Fyller alltså 21 nästa år.
Han har funnits i min familj sen 1997 men då var det min stora syster som ägde honom. Hon var 11 och jag var 5 år. Efter några år så fick hon inte tid med honom så han fick åka ut som foderhäst, men efter 4 år så fick vi tillbaka honom. Då fick jag ärva honom!

**Inriden som:
**Min syster red in honom till westernhäst. Han kunde lite, men inte alls så mycket som han kan nu. Men han kan ju hoppa lite, men det är verliken inte hans grej. Det högsta jag tror han har hoppat är 70 cm så… :D

**Personlighet:
**Han är en väldigt envis liten kille som helst vill ha det så lätt som möjligt, men håller man på med honom mycket så lär han sig snart att det inte är någon idé att trillskas. Han är ingen nybörjar häst eftersom han behöver en stadig men ganska bestämd hand, men jag har lärt mig mycket på hans rygg. Vi har många minnen tillsammans :) Både roliga och mindre roliga, så som det kan vara med att ha häst…

Det är min älskling :D

Cowboy
11/28/09, 11:34 PM
#11

Hejsan! Är det bara tjejer här? Här är i alla fall en gubbe också.

Jag har 2 hästar; en fjordhäst som heter Camilla (22 år) och en nordsvensk brukshäst som heter Frida (17 år).

Frida och jag går på ridskola och rider lektion en gång i veckan tillsammans med ridskolehästarna. Jag tävlar en del D-tävlingar i WR och WH.

cina65
11/28/09, 11:49 PM
#12

#11 Va trevligt med en riktigt cowboy här Glad.

Alltid kul med killar på hästsajterna med.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Dior
11/29/09, 12:27 AM
#13

Välkomna, Julia-Sirocco och Cowboy!

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Annons:
[chouwa]
11/29/09, 10:48 PM
#14

#11: Härligt med någon av det manliga könet här på sajten!
Sådana behöver vi fler av :-)

Välkommen till Cowboy och Julia-Sirocco!

SHV-Pysen
12/8/09, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Va härligt att att westernridnig startat. har helt missat det!

Jag heter Maja och bor i Gävle. Började med westernridning hösten 2006 och det är bland det bästa jag gjort. red en termin i Ockelbo, men slutade sen då det blev så långt att åka, men vill hemskt gärna börja igen. Red lite western hemma på medisen men henne tog vi tyvär bort pga. ögonsjukdom i sommras. Så nu ligger westernridningen på hyllan, men jag vill väldigt gärna plocka upp det igen så fort jag får chansen, för jag är mer hemma i westernsadeln än i den vanliga engelska, trots att jag ridit engelskt i 9 år.

Jag har en liten shettiskornsing på 6 år som jag tagit hand om sen -06, men nu står han utlånad till ridskolan men kommer hem igen till jul. jag körde honom förr men nu är det mest promenader och agility. sen rider jag lektion en gång i veckan på ridskolan han står på och får ibland låna en ett halvblod att rida på också.

Jag går andra året på mediaprogrammet på borgarskolan. hemma har jag två råttisar och en katt! Jag är intreserad av historia och håller på en del med medeltida hantverk men tycker i stort sett all historia är rolig, vilket inkluderar western!

annat får ni väl fråga!!

bifogar bild på gamla medisen som tyvär inte finns med oss längre

[chouwa]
12/8/09, 9:06 PM
#16

#15:
Välkommen hit!
Vilken skönhet på bilden, det är så tråkigt när våra älskade lämnar oss.
Hoppas att du snart får möjlighet att ta upp westernridningen!
Hoppas du skall trivas här på forumet!

Denna kommentar har tagits bort.
Dior
12/26/09, 3:44 PM
#18

#17 Välkommen, Kaka!Glad

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

kaka1234567
12/26/09, 5:05 PM
#19

Ja Therese tack du =)

Blev medlem ett tag sedan men orka inte presentera mig =)

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

MNarabian
12/29/09, 8:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Då kan jag köra en liten presentation.

Jag heter Madde och är om 5 dagar 18. Jag har 3 hästar varav 2 unghästar och en gammla tant. 2 araber och 1 shettis. Jag, mamma och mormor är hunduppfödare på dvärg/mellan Schnauzer. Jag rider western och inget annat om jag inte är tvungen. Fast nu rider jag inte för den gammla har dåliga ben och den andra är inte inriden, shettisen rider jag inte för jag är för lång Flört

Tränade western för Tommy Bäcklund när jag var yngre Glad

På bilden är det unghästarna, den brun/vita heter Sweet-Heart och den lille heter Zimone.

Annons:
yadhayezibas
1/26/10, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Här kommer en liten presentaion av mig. Glad

Jag heter Pethra och jag är 35år.  Jag har 3 barn, 12år, 14år och 7 månader gamla. Så det är fullt ös hemma hos oss. Glad

Vi har Perserkatt uppfödning sen 2006. Vi har 5 st perser hemma. Besök gärna vår hemsida www.yadhayezibas.net

Jag har haft djur sen jag föddes i stor sett. Blandannat hundar, hästar och katter.

I mitt vuxna liv så har jag haft uppfödning av Tibetansk Spaniel, tog över uppfödningen efter min mor som bara föder upp Engelsk blodhund nu.

Jag har haft Arabiska fullblod, finns 3 st avkommor ifrån mig. Varav den ena är Sveriges bästa kofösningsarab. Skrattande Väldigt kul tycker jag. Andra raser som jag haft är Nordsvensk och shetlandsponny.

Efter en separation 1999 med mina stora flickors pappa så har jag varit hästlös tills nu.

Vi köpte ett supersött litet sto i lördags. Hon är en korsning mellan halvblod o nån lr några ponnyraser. Hon är rödskäck med ett blått öga o ett brunt öga. Ca 147 i mankhöjd. Hon heter Ohio Girl och fyller 4 år i juni så det är tänkt att vi ska  rida in henne själva sen framöver.

Westernridning och dess hantering av hästar ligger mig varmt om hjärtat. Jag har tränat för Stina Gatel en del.

Det var lite om mig och vår lilla häst.

Bifogar en bild på henne.

Ha en fin dag!

 

[chouwa]
1/26/10, 2:04 PM
#22

Välkommen hit yadhayezib!
Vilken vacker flicka du skaffat dig! Hoppas att allting kommer gå bra med henne och att du skall trivas här på sajten!

Lorita
2/7/10, 10:11 AM
#23

Efter som jag är Medarbetare nu så kommer här en presentation av mig. Jag sitter inte på min riktiga dator så livet är lite knöligt och bildlöst just nu.

Redan som mycket lite så drogs jag till djur och hästar, jag "lurade" min mormor att gå över vägen till stora lekplatsen där satt jag så länge jag fick och grunnade på min favorit gunga och tittade på travhästarna som tränade på Östersunds travbarna.

Eftersom jag inte vara född i någon djurfamilj så dröjde det tills jag var 11 år tills jag började rida, känslan glömmer jag aldrig, detta stora djur som man så lätt kunde få att göra som man ville och den värma hästen hade………..jag skulle rida en nybörjarlektion på en halvtimme men fråga mina föräldrar när lektionstiden var slut om jag fick rida mer, hästen var ledig så en och en halv timma senare var ridingen slut för mig. Mina föräldrar hade då satt mig i en nybörjargrupp på tisdagar.

Snart fattade jag att om man hjälpte på nybörjar ridingen på lördagar så kunde man få ridlektioner ; ) så snart red jag två gånger i veckan. Min pappa tyckte då att resten av familjen skulle prova på och dom bokade tid i en nybörjargrupp, riding var inget för min mamma så ofta så red jag även på hennes ridtimmar nu var jag uppe i tre gånger i veckan.

På den tiden kunde man få fritt valt arbete, jag valde riding och började rida på en mindre ridskola som också var welshstuteri, nu var jag uppe i fyra gånger i veckan.

Då hittar jag en travare (nordsvensk) som jag fick köra och sköta en gång i veckan, då var det fem gånger också en gång i stallet för att led så jag fick min extra lektion : )

När jag fyllde 13 blev min pappa sjuk och vi flyttade till landet, jag fick mina två första egna hästar. Sir en D-ponny med 75% fullblod, en het läromästare som jag tävlade en hel del på och Lady ett svenskt halvblod på två år många ojade sig denna flicka som bara ridigt i två år och får en unghäst.

Efter några år flyttar vi igen ner till Göteborg och jag säljer Sir och har kvar Lady som får stå i fina stallet utan hagar men dyrt som skam. Jag vantrivdes, troligen mer än hästen då jag brukade rida upp och tjuv släppa henne ett par timmar i en paddock en bit bort också gjorde jag mina läxor under ett träd under tiden.

Lady tävlade jag medelsvår dressyr med så med bra tränare så kunde jag utbilda en unghäst, trots bara två år på ridskola. Lady var också inkörd så det var många roliga timmar med henne som jag har haft.

Efter ytterligare några år dör min pappa, jag flyttar då ut till den gård som vi bor på idag och köper mig en Nordsvensk, en mycket trevlig och snäll häst han utbildade jag upp till lätt A dressyr. Jag hade också några nordsvenskar till, Lyra, Lyrik, Torina (akordshäst) Lorita.

I början på 90-talet krånglar mitt liv till sig och som ensamstående mamma på egen gård blir hästarna för mycket, så jag säljer alla och drygar ut inkomsterna med några inackorderingar Dom hjälper jag till med och rider även regelbundet.

Jag träffar min nuvarande man och får vårt barn -94, han märker att det saknas något i mitt liv, jag utvecklar reumatism och mår inte speciellt bra. Så en dag ska jag åka iväg och titta på en häst åt en inackordering, som ska ha ytterligare en häst åt sin dotter var det tänkt.

Jag bestämmer tid med en hästägare men på morgonen ringer inackorderingen och säger att hon och hennes man skilja sig och dom ska sälja fjoringen som står i mitt stall och inte köpa något nytt.

Jag får inte tag på köparen utan åker upp för att titta på Alicia, när jag väl är där ber säljaren mig att ändå rida hästen dör det är en flicka som ska titta på Athena men hon tror Alicia är bättre för flickan.

Eftersom jag aldrig säger nej till att rida så rider jag och efter en stund byter jag och flickan hästar och jag rider Athena, ett fyra årigt sto med mycket driv och temperament. Flickan köper Alicia och jag åker hem, väl hemma går det några dagar också kommer min man fram till mig och säger, den där Athena du gillade henne rätt mycket. Ja, sa jag men jag kan inte ha häst jag har ju reumatism. Det kan du vist det så var Athena min och jag var hästägare igen.

Nu står jag utan inackorderingar och köper en liten B-ponny en berättelse för sig (kommer senare) May Day fick han heta och blev en trevlig ponny för mina barn att rida på.

Så rider jag Athena, men letar tränare utan tränare står man ju stilla efter ett tag. Då kommer en granne som ett brev på posten och frågar om jag kan hoppa in och ta hennes lektion för Staffan Ljungren på nästa lördag/söndag, klart jag gör och det ångrar jag inte för en dag att jag gjorde.

Mycket lossade och blev fast i westernridningen, där fanns något jag saknat under min tid som klassik- ryttare. Så efter en träning för Staffan så glömde jag mitt träns och åker tillbaka nästa helg för att hämta det, då är det Kanbstrupper RIKS och jag ser en ny importerad hingst Faust. Samma kropp samma typ som Athena något bättre steg inte något hopphuvud om Athena.

Jag tänker och jag tänker, jag läser stamtavlor och jag tänker och jag funderar, tre år senare betäcker jag Athena med faust och får min  Ametist. Jag har en omåttlig tur, han får sin farfars steg och mammas hophuvud, det är sådant som inte händer bara.

Under tiden har jag sålt May-Day och har flickan som red May-Day häst inakorderad. När Ametist var föl så fick blev han BIS föl, BIS för hela utställningen blev Kiara, en häst som fångade mitt hjärta direkt.

När Kira blev tillsalu, bestämde jag mig för att sälja Athena så hon kunde komma till någon där hon fick hoppa mer än hos mig och köpa Kiara, tanken då var avel.

Ametist är nu 6 år och jag är mogen att åter igen börja rida lektioner för någon, jag hoppas jag får möjlighet att rida för Staffan igen. Någon liten western dressyrtävling skulle också vara kul.

Kiara har blivit tre hennes första föl, Karisma, är nu 3 år och ska ridas in, jag har bestämt mig för att lägga avel på hyllan ett tag och till våren ska jag börja ge ridlektioner på mina två B-ponnys först Kiara och sen Karisma när hon blir trygg för nybörjare att rida på.

Kahlúa hon föddes förra sommaren -03 och är på tillväxt ett tag men tränas då jag jobbar mycket med naturlig hästhantering.

Och reumatismen, den har försvunnit med att hästarna kom tillbaka i mitt liv Skrattande

//jag måste påpeka att pappan till mitt första barn inte har något med att mitt liv blev rörigt, det var en släkting till mig som inte vill lämna mig och de mina ifred, ett problem jag fortfarande brottas med//

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




WornOut
5/25/10, 3:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Hej! Jag heter Amanda och bor i lilla Skövde.Jag är 19 år och har hållt på med hästar sen jag var 6. Först red jag en del på ridskola och var medryttare på olika ponnyer dom första åren. Jag fick min första häst (foder) när jag var 12 år. Tyvärr fick jag inte ha henne mer än i 1½ år.. Hon bröt benet och vi blev tvugna att ta bort henne. För att komma över sorgen köpte jag ganska snabbt inpå min första egna häst. En hopp ponny imp. Irland. Vi tävlade mycket i hoppning och även en del dressyr. Det tråkiga med henne var att hon var en väldigt stressad häst och väldigt svårriden också. Det var under en period när det inte alls gick så bra i ridningen som jag började fundera på det här med western. Jag var med några bekanta på lite tävlingar och tittade och tog några lektioner med min ponny för en westerntränare. Jag fastnade direkt, dock gjorde inte min ponny det.. Hon älskade ju att hoppa och var aldeles för "het" för att vilja vara med på noterna. Jag fick ett erbjudande av en dressyrtränare som ville köpa henne. Efter flera månader och mycket eftertanke sålde jag henne. Jag började leta efter en ny häst.. Till slut hittade jag åsnan jag äger nu, och har gjort i 4 år. Han heter Orion och är en arabkorsning på 10 år. Han är väldigt speciell! Extremt social, lite kaxig, underbart snäll och lite dum i huvudet:P Vi håller även på med trickträning :)

[chouwa]
5/25/10, 1:39 PM
#25

Välkommen Amanda!
Då bor du inte så långt ifrån mig då! ;-)
Härligt att du hittat den rätta hästen för dig tillslut!

sheilaspicasso
7/6/10, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Hej!

Jag heter Åsa och har en häst som heter Rafiki. Han är arab, fyra år gammal och jag har fött upp honom. Det är min första uppfödning. Har varit jättekul från första dagen och är det fortfarande!

Vi tränar grunderna i westernridning kombinerat med centrerad ridning. Jag rider för Mia Ekström. Vi kommer att rida distans också, det gjorde jag med Rafikis mamma en gång i tiden.

Jag bloggar om Rafikis och min vardag, så att jag kan gå tillbaka och kolla vad vi har lärt oss.

CelsiusT
7/7/10, 11:18 PM
#27

#26 Vad roligt att ha er här!! Jättefin häst!

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Anna452
7/8/10, 11:32 AM
#28

Hello!

Jag har ju hängt här ett tag men inte presenterat mig. Anna heter jag och bor i Jönköping.

Ingen i min familj är hästintresserad och jag fick verkligen tjata mig till att börja på ridskola. Gjorde det när jag var 10 år. Efter 6 år på ridskolan kändes det som det var något som saknades. Jag hade dessutom blivit skrämd på några hemska uteritter. Skaffade en foderhäst, 5-årig korsning halvblod/nordsvensk som jag passade ypperligt med, i paddocken… På uteritterna slutade det alltid med att han slängde av mig. Började intressera mig för NH, på den tiden var Hempfling populär men jag kände mig bara dum i huvudet, jag förstod faktiskt ingenting. Drömde om galopper barbacka och utan huvudlag men verkligheten var en annan. Hade bara lärt mig ett sätt att hantera hästar på ridskolan, så då var det så. Foderhästen åkte hem men jag stannade i stallet ett halvår till och hjälpte till med inridning av unghästar.

Tog sen paus från hästeriet i 3 år, tills för 7 år sedan då min kompis hittade en annons om en kvinna som behövde hjälp att motionera sina 2 nordsvenskar. Och i det stallet blev jag sen kvar ända fram tills nu. Hade foderhästar där och har också haft hand om en nordsvensk brukshäst (valack f -94) i 4 år där. Tyvärr har jag nu lämnat det stallet (pga en galen människa), men jag skaffade egen häst i december så äventyret fortsätter. Caiser är oxå en nordsvensk bruks och hingst just nu. Tanken är att jag ska kastrera honom i september och sen fortsätta utbilda honom i körning och om några år ska jag rida in honom. Han ska bli min bästa vän och vi är på god väg redan nu. Vi har tränat PNH ända sen jag hämtade honom (jag började med PNH aug -09 och det är helt fantastiskt!) och jag har oxå fullt upp med att vänja honom vid allt som har med körning att göra. Dessutom ska vi på utställning och premiering i sommar så förbereder lite för det oxå.

Det är helt underbart med en alldeles egen häst! Men ingen i min familj eller kompisar förstår mig så då är det ju bra med ett forum. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Anna452
7/8/10, 11:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Glömde bild

sheilaspicasso
7/8/10, 11:24 PM
#31

#30 Vad läcker han är! Är du med i Savvy club? Jag är det men har svårt att hinna se filmerna och läsa tidnignarna som de skickar ut. Min är left brain extrovert, vad är din?

Anna452
7/9/10, 10:09 AM
#32

#31 jajamen jag är med i SAVVY Club. Ibland hinner man se dom på en gång och ibland går det lite tid innan man hinner men det gör ju inget ;) Cajjan är LBE men har oxå varit något LBI ibland och har varit RBE nån enstaka gång. Mest LBE och det är ju sååå kul o leka med en sån!

Ursäkta trådkapet!

740tjejen
9/7/10, 12:35 PM
#33

Har funnit ett tag på western i fokus, men får la bli en liten presentation nu.

Heter Hanna är 29 och bor lite utanför ett samhälle som heter Bäckefors. Har nyss börjat med westernridning och är fast nu. Har hållt på med Islandshästar och gör väll fortfarande. Är dock hästlös men har kanske en foderhäst på g. :) Gillar trail och kanske provar nån kogren. Är dock lite rädd i sadeln om det går för fort. och de kan man tacka alla stora hästar för som en har ramlat av. Så hästar över 150 är rena skräcken för mig.

Mimmsis
10/11/10, 3:47 AM
#34

Hejsan! Jag heter Mimmi och är 40+. Lever tillsammans med sambo och mina två barn, katter och hundar.
Jag har haft häst större delen av mitt liv och arbetat en del på island som hästskötare och ridguide.
Westernridningen föll sig naturligt då jag föredrar att jobba genom samarbete och förståelse oavsett vilken individ jag har att göra med.

För tillfället är jag hästlös sedan min häst gick bort men det finns planer på att skaffa en ny. Det blir när jag hittar rätt.
Tills dess rider jag min väninnas femåring som fortfarande håller på att skolas. Han heter Equardo och är en quarter från danmark.

Annons:
Saiipz
10/13/10, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Tjo, mitt namn är moa och jag är snart 14 år :)

av mina egna djur har jag 1 hamster, 1 hund och 1 häst. men sen bor jag varje helg och lov hos min låtsasmamma som har otroligt mkt mer djur som 5 hundar, och massa får :)

Jag har ridit enda sen jag var 6, och har vart intresserad av westernridning hela mitt liv, men har aldrig vart jätteseriös på det förns jag fick min pensionerade hoppchampions ponny, reapes donna belle eller bella som jag kallar henne :)

Bella är en blandning med delvis connemaraponny, och är imprt från Irland. Bella är född -94 så är alltså 16 år :) Hon är en maxad c-ponny som älskar att lära sig saker, o rida ut i skogen!

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Saiipz
10/13/10, 12:31 AM
#36

Åh, vilka fina hästar ni har ;) älskar speciellt den fäärgen #15

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

[chouwa]
10/13/10, 12:48 AM
#37

Välkomna hit alla nya höstmedlemmar!

westernlinda
1/18/11, 1:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Mig:

Hej jag heter Linda och jag är 15 (och ett halft) år. Jag bor på en gård på Sveriges näst-största ö, Öland. Jag har inte börjat rida western än men jag har alltid viljat göra det. Jag har hållit på med hästar sen jag var 9 och vi har alltid tränat våra hästar väldigt mycket från marken för att bygga upp förtroendet för ryttaren.

Hästarna:

Vi har 3 islandshästar, Svedja 13, Silfra 3 och Avaldi 3. Avaldi är min älskade pojke och jag hoppas på att rida in honom "western style".

Mer om mig:

Just nu så är jag utbytesstudent i Usa Montana så jag har verkligen fått känna på hela westernstilen här och jag älskar det mer och mer för varje minut.

740tjejen
1/18/11, 11:57 AM
#39

#38

Å Montana dit vil jag också åka. :) Skulle vilja jobba på en ranch. Men med barn och djur så funkar det inte så bra om inte hela familjen åker. :) Du får gärna ta massa kort och göra en Montana tråd :)

CelsiusT
1/18/11, 9:57 PM
#40

#38 Åh vad roligt =) Välkommen hit! Och berätta gärna mer om hur du har det i Montana.

Medarbetare på westernridning.ifokus

busigdemon
5/4/11, 9:08 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Efter ett år på råttor.ifokus så hittar jag äntligen hit!

Jag är Lotta en tjej född -88 bor en liten bit utanför Uppsala.

Alltås så hör jag till strängnäsbyggdens westernriders eller wesrets riders uppland. Har även startat nån gång i sthlm (länge sedan). "Hållt" på med western sedan min varmblodsvalack började stoppa på hinder (-04) och vi körde en annan aproach. Då han inte gick att samla så högt som den vanliga dressyren kräver så provade vi detta. Sen att vi stod uppstallade på ett Paintstuteri hjälpte väl lite. Tungan ute

Startade mors arab -05 första gången. Fick hem ett irish cob sto efter att min valack fått vandra till trappalnda pga senskada och red in henne, efter 5 månader så åkte vi till strängnäs och kom DM två i trail! Efter detta var det dags att köpa egen häst.

Hade hängt på ett arabstuteri (Runnbäckens) under praktiken, köpte ett stoföl därifrån när de la ner samma år -07. Den rids nu in och vi hoppas att vi vågar prova tävla samt prova ut en sadeln hösten -11. Under tiden hon har växt har jag haft ännu ett arabsto på foder för avel (som gick gall första året) och då passade jag på att omskola denna lilla dressyrtant och vi har tävlat 3 ggr under -09. Så nu måste jag och min lilla Syria igång och träna så vi efter 4 år tillsammans kan komma ut på banorna!

"Din verklighet är inte Min verklighet"

Annons:
CelsiusT
5/5/11, 3:45 PM
#42

#41 välkommen hit busigdemon =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Elshira
6/23/11, 3:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Elina heter jag, född 1991. Bor på egen hästgård och studerar industritekniskt för tillfället (av alla saker…!).

Hästar är jag född med, och mamma min har haft arabstuteri med upp emot ett 30-tal hästar, men på senare år har de kvarvarande araberna dött av ålder, och de allra sista såldes. Kvar blev mitt stora intresse, Welsh Mountains.

Mitt intresse har aldrig legat i att tävla, och jag har faktiskt aldrig satt min fot på en tävlingsbana varken som tävlande eller åskådare (eller ok, har kollat på trav då jag följt med grannen). Har endast velat lära mig att rida "för mitt eget höga nöje" och för att få en så fin och välmående häst som möjligt. Dessa små Welsh Mountains är väll i de flesta fall något små att rida (även om jag bara är 162 cm och väger 53 kg) så jag roar mig med utställning, och något föl ibland då jag har väldigt fint avelsmaterial. Mamma visade mycket araber förr, så det har jag ju fått lära mig sedan barnsben. Så jag brukar alltid få visa minst en häst mer än min egen/egna på utställning Oskyldig

Även om vi bara har 6 welsh mountains, så har jag faktiskt en ridhäst. Min fina kille (bilden), Molstabergs Lord Milligan, en 6-årig hingst. Normalt sett brukar jag bara ta mig an att smått rida in mina welsh mountains för att sedan låta "småtjejerna göra jobbet", men Mille som han kallas, är väldigt bärig. 300 kg muskler, rejäla ben, och en ryttare som givetvis inte utsätter en så liten häst (och stor ryttare) för hoppning. Han är väldigt mycket "häst", och han känns som en liten D-ponny att rida.

Och han är - på gott och ont, anledningen att jag började inse att "klassisk ridning och hästhantering" inte är något för mig. Det började med en väldigt bråkig liten unghingst som fårn början vara "mammas plåga" (min mammas alltså), men en dag orkade hon inte med honom mer då han välförtjänt högg henne ordentligt i armen (efter att varje tendens till otålighet blivit bestraffad med ett spörapp). Efter hot om slaktaren omedelbums blev det numera enbart min häst.

Jag fortsatte givetvis i samma fotspår och bestraffade med spö, även om han hade lite mer självdiciplin i närheten av mig. Men för lite mer än 1 år sedan började han resa sig mot mig, veva med frambenen och vid några få tillfällen göra attacker (inte bara varningar). Med så många gudasnälla hingstar som vi haft, så kan jag inte "erkänna" attd et var hingstigheten i honom och ta bort kulorna (efter som ha både är en godkänd och mycket fin hingst, dock givetvis inte använd i väntan på "utredningen"). Och jag hade trots allt någonstans i bakskallen att "det finns inga elaka hästar".

Så jag gav mig f*n på att jag skulle ge min häst en ärlig chans innan kulorna fick ryka. Jag tänkte - jag måste få hjälp av någon proffesionell, men en "vanlig" hästmänniska skulle ju gått bet på honom. För ju argare man blev på honom, destå argare blev han tillbaka. Jag råkade hitta NH iFokus av en ren slump (trots att jag varit på iFokus sedan länge), och i brist på tränare fick jag försöka med mina medel själv. Läste några böcker, och pratade på forumet.

När jag kommit en bit på väg hittade jag dock en tränare som hållit på mycket med "problemhästar", hennes filosofi var dock mer lik den "fake-NH" man kan se i usa, där det handlar om att bryta ner hästen. Inte våldsamt, men ändå lite åt samma håll. Dagen slutade med en varsin attack på oss båda när han skulle backa - två framknän rakt i magen. Anledningen? Hon wigglade med repet mer och mer och "hotade" med händerna, närmare och närmare. När hon nästan vidförde kom attacken. Jag insåg att det var fel väg att gå i.af.

Efter att höra "tjatet" om att aldrig bli arg eler bestraffa hästen (svårt när spöet var ens bäste vän innan…) så lade jag bort allt sådant, och böjade lite markarbete. Och jag märkte snart att var jag vänlig - då var givetvis också han vänlig, även om han ändå har sina jobbiga egenheter och hade svårt att acceptera en. (5 år med piska lär ju sätta sina spår).

Men efter att ha insett att han bara är lite bestämd och inte gillar när man "bossar runt" för mycket, utan får be om sakka sak tills något händer bara - så har jag numera en underbar liten hingst!

Numera räcker det med ett finger i luften för att backa, och ingen lina behövs för att longera.

Det känns så otroligt härligt att kunna göra allt så enkelt!

Och jag vill givetvis annama detta i ridningen - och på så vis hittade jag hit!

När man har en häst med framåtbjudning och glädje i att arbeta, inte ska man då åka med "bromsen" i, som vi så ofta säger.

Jag älskar fortfarande dressyr, och jag kommer med största sannolikhet fokusera på "western dressage", med en hint av trail skulle jag tro Flört

Hakuna matata!

silverorm
7/23/11, 9:56 AM
#44

Hej! Jag är då ny här på denna sida, är 38 år och har alltid haft djur runtomkring mig. Började rida när jag var 7 år och har haft egen häst mellan åldern 12-17, min bästa vän såldes sen av ekonomiska skäl. Flyttade till Småland och började rida och jobba i olika stall, jobbade bla på ett stuteri (Moboda) där de födde upp connemara och svensk halvblod. När jag slutade där började jag efter en förfrågning från High Chaparall arbeta privat med att rida in och träna 10 arabhästar som skulle gå som show och turisthästar. Fick en vinter på mig att göra detta. (men i slutändan fick jag även sköta älgarna, bisonen och getterna oxå..)

Men jag fick blodad tand för westernridning och det sättet att träna hästarna på, det gick alldeles utmärkt, de blev vana vid både skott, eld, filtar, rep mm. Hade sedan hand om turistridningen och vilka hästar som skulle gå i showen. Körde även dilligens med två parhästar då och då.

Senare flyttade jag till Mölnlycke och red och undervisade lite privat, var även medryttare på olika hästar. Råkade sen ut för en olycka där jag skadade min nacke, så nu har jag inte ridit på 10 år (abstinens ja!) Men nu hoppas jag att jag kan börja så smått igen, letar nu någon som söker medryttare runtom Göteborg. Tyvärr är här väldigt mycket dressyr och hoppryttare, och det är väl inte direkt min grej längre, western bet sig fast liksom, det sättet att rida/träna en häst på tycker iallafall jag är det ultimata för vardaglig ridning. Glad

CelsiusT
7/23/11, 10:05 AM
#45

#44 Välkommen!! Tips är att söka hos WRAS underföreningar efter medryttarhäst. Tex har du ju west star göteborg, kika in på deras hemsida och släng ut en förffrågan i gästboken till exempel. Hoppas du hittar någon!

Medarbetare på westernridning.ifokus

silverorm
7/23/11, 5:50 PM
#46

#45 Tack så mycket o tack för tipset! Ska kolla!Glad

Caramelbrownie
8/9/11, 9:57 AM
#47

HEJ! Jag heter Emma och har fyllt 15 vårar, då 8 av dem har varit häst sommrar! Jag går grundkurs i Western på Häståkeriet på gärdet inne i Stockholm. Har tyvär ingen egen häst då jag satsar på studierna!

Att skriva, är att måla med ord...

medarbetare på Fantasy iFokus

jecki
8/9/11, 12:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Hej. Jag heter Marija,snart 40 år. Har 2 hästar,en minishettis och en korsningsponny,ihop med min dotter. Har även Fibromyalgi,så hästarna betyder otroligt mycket för mej och underlättar min vardag lite grann.

Har ALDRIG sysslat med Western innan,men är otroligt intresserad utav vissa grenar. Tyvärr så kan jag för lite och tittar och läser om det mest. Det ska bli kul att få tips och ideér utav er andra här.

Bilden är på vår korsningsponny Alva. Hon är korsning Tinker/Nordsvenk/Connemara.

Mvh Marija

Annons:
Oldhaunts
9/28/11, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Hej! Erica Pettersson heter jag och är 19 år, har idag väldigt många järn i elden men försöker hinna med allt. Jag är inte renodlad westernryttare utan plockar de delar som jag tycker är bra och kombinerar de sånt jag plockat ur både barock och akademisk ridning. Anpassar allt efter hästen  och försöker hitta harmoni.

Idag har jag en galen liten shetlandsponny som trots min längd envisas om att vi ska ut i skog och mark för att upptäcka världen. Helst ska vi vara ute flera timmar om han fick bestämma. När det är dags att vända hem igen vägrar han, jag får lura honom att vända och oftast surar han ihop på hemvägen om han inte är nöjd.

Trots att han gärna bär runt på mig så sätter mitt samvete stopp, rider max 1 gång i veckan om ens det och kör däremot väldigt mycket. Har även en medryttare som kommer och rider, men som har långt kvar att lära för att kunna rida Shetlandsponnyn som är inriden efter min längd och mina möjligheter till att ge hjälper.

Bifogar också en bild på mig och min shettis från ett fotograferingstillfälle i våras, självklart westerntema!

CelsiusT
9/28/11, 6:52 PM
#50

#49 Välkommen hit Erica! Hoppas du kommer trivas!

Medarbetare på westernridning.ifokus

LinneaJohaanson
10/4/11, 12:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Hej!
Jag heter Linnea och är 19 år
Jag föder upp kaniner och guldhamstrar för utställning, det är då dvärgvädur med rexpäls som är vitblåögda. Och långhåriga guldhamstrar.

Jag har ridit sedan 1999 och då på vanlig ridskola. Jag har haft medryttar hästar och det har varit mest varit travare, som jag verkligen älskar. Hade en häst jag fick rida hur mycket jag ville då ägaren var borta på jobb hela tiden.
Vi stod på två stall under tiden jag hade henne och det andra stallet var ett westernstall. Där dom födde upp quartrar. Det var väl där jag fick upp ögonen en del för western. När hon sedan såldes började jag rida en paint som hette Boy han var lite till åren men oj vilken underbar häst. Jag red något blandad form av western och dressyr på honom.
Sedan slutade jag av personliga anledningar.
Slutade en stund med hästar helt och red bara lite till och från så nu för ett år sedan skaffade jag en medryttarhäst som heter Trollkungen som jag rider nu. Han är ingen westernhäst men jag hade tänkt försöka lära honom lite om det går.
Han är en 23 årig knabstrupper, reggad som knabstrupper i alla fall. Han är hälften nordis hälften arab/knabstrupper.
Har ridit mest dressyr och hoppning på honom men han tycker inte det är så kul trots att han är riktigt fin i det. Har tänkt att börja med NH och lite western för att se om det är något för honom!

Helst skulle jag vilja ha en egen eller ha en medryttarhäst som var helt westerninriden. Men man kan ju tyvärr inte få allt här i världen!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

CelsiusT
10/4/11, 9:59 PM
#52

#51 Välkommen! Man kan ju komma långt även med en "omskolad" häst =) Bara att kämpa på, och nångång kanske du har möjlighet att skaffa en häst som enbart har har skolats i western.

Min häst har inte gjort något annat innan jag fick henne och red in henne till westernhäst. Men jag funderar på att prova lite annat också med henne, kanske hoppning för hon gillar att hoppa =) En häst kan göra många olika saker.

Hoppas du ska trivas här på westernridning.ifokus!

Medarbetare på westernridning.ifokus

LinneaJohaanson
10/4/11, 10:56 PM
#53

#52
Tack, tack! Att han är gammal har ju egentligen inget med saken att göra. Det är nog bara jag som får för mig saker!
Hoppas på framsteg! Glad

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

jaffafreak
10/24/11, 5:50 PM
#54

Hej!

Karin heter jag, 33 år och boende i Varberg. Har tagit upp detta med hästar igen efter ett uppehåll ifrån tidiga tonåren.
Har två ston på 2 1/2 år, en fjording och en shettis.

Har arbetat som hunddressör och jobbar fortfarande mycket med hund så detta med NH kom liksom naturligt när jag skaffade häst. Jag tränar mina hästar som jag tränar hundarna och då blir det shaping och positivt.

Tycker western verkar vara hur kul som helst och speciellt då trail som är en superbra unghäst-träning!

Kan ingenting om någonting och försöker lära mig så mycket som möjligt av både hästar och människor!

Unghästtips tas emot med stor tacksamhet! :-)

/Karin

Lorita
10/24/11, 6:30 PM
#55

#54 välkommen riktigt kul när någon som sadlat om till western Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
cina65
2/26/12, 12:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Måste presentera mitt nyköp:

It`s Obvios ShesFreck (Shiny)

Efter Frecks Lynx Kent ( Frecke)

TC Rebecca

8 år gammal fin och trevligt sto som kommer att visas upp mycket på tävlingsbanorna i grenarna Trail och Pleasure främst.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

minternet
3/4/13, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Nytillkommen medlem :-)

Mirja 40+
Sixten f 1995
Vi har hängt ihop sen 2005
och tävlat i western (mest trail) sedan 2008 :-)

Lorita
3/5/13, 5:52 AM
#58

Vackra hästar ❤️

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




jodoms
2/11/16, 11:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Hej!
Jag heter Jossan och är egentligen född ur den klassiska dressyren. Numer är jag åter en liten gröngöling som brinner för westernridningen. Jag tränar western på en väns quarter och rider både akademiskt och western på min foderhäst Casadoro, som inte är vidare lämpad för western egentligen eftersom att han är spansk, men som kan en hel del iallafall så jag kan ännu lära av honom.

Sajtvärd på Astralresor iFokus

Vizzla
5/22/16, 7:53 PM
#60

Hej,

Vet inte om jag ska presentera mig eftersom jag inte har någon egen häst. Har ridit största delen av mitt liv på ridskola och lånat andras hästar. Är dressyrryttare i grunden men älskar western och jobbar enbart med mjuk ridning - så få hjälpmedel/remmar som möjligt och inga sporrar osv. 

Fick diskbråck för tre år sedan och har inte vågat rida sedan dess, tyvärr. Hoppas på inspiration och se vackra hästar på bild :-)

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

WornOut
7/14/17, 1:15 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8
#61

Hehe, jag uppdaterar den här tråden lite då jag upptäckte att min presentation var över 7 år gammal :P

Jag har fortfarande kvar min kära Orion, det är väl 11-12 år någonting nu som vi haft varandra.  Vi har mest kul ihop och gör det vi känner för för dagen.
Oftast är det western, men ibland blir det något språng, och så massa bus däremellan :)
Jag har haft några hästar under åren som jag oftast köpt oinridna. Jag har utbildat dom och sedan sålt till ett passande hem. 
Under åren har jag dels ägt en super c-ponny. En trevlig allroundvalack som jag köpte som hingst. Ett varmblod som jag tog montélicens med samt tävlade. Ett fullblodssto (fälttävlan) som var en riktig bitch emellanåt. En quarter korsning som var väldigt svår och känslig. En quartervalack som vart  jättefin och var riktigt kul att jobba med, samt två islandshästar, ett sto och en valack.
Just nu är det Orion och islandsstoet kvar.

Jag trivs bäst med att hålla på inom alla olika inriktningar i hästsporten!
Western, hoppning, islandshästar, monté, fälttävlan, distans.. Ja, det mesta :)

Just nu är jag dock i en svacka och har tröttnat lite på hästarna. Men så är det ju i perioder. Bara kämpa på antar jag! Var hittar man motivation? ^^

I  övrigt så är jag en glad, social och positiv människa som älskar musik, djur, människor samt blommor & odling.
Åker mer än gärna på festivaler och älskar att resa!
Bor med sambo och kisse i en gammal bygdegård på landet :)

Upp till toppen
Annons: