Annons:
Etikettgrooming
Läst 4067 ggr
[chouwa]
11/19/09, 3:28 PM

Pälsglans & torrschampoo

Vad köper ni för pälsglans och torrschampoo?
Varför köper ni det och vartifrån köper ni det?

Själv använder jag cowboy magics pälsglans.
Men letar efter ett riktigt bra torrschampoo.

Annons:
Glamgirl
11/19/09, 3:38 PM
#1

Ja skulle också vilja ha förslag på bra torrschampoo!
Använder lite olika pälsglans. Brukar köpa på Hööks.

/ Lina
Medarbetare på Vinthundar iFokus

Dior
11/19/09, 4:38 PM
#2

Använder en spray som kallas HockusPockus att luckra upp smuts med. Det och pälsglansen Final Mist alt. Final Bloom köper jag av grannen som tar in från USA. Även PinkOil (fluffar upp svansarna) köper jag därifrån. Mustangs (vad det nu heter) finns också i ryktpåsen.

Misten är suverän att reda ut trollflätor med efter Hockus Pockus, eller bad, och ger långvarlig glans och mjukhet.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

[chouwa]
11/19/09, 4:43 PM
#3

Och HP fungerar alltså i princip som ett torrschampoo?
Vart köper du detta någonstans?

Dior
11/19/09, 6:23 PM
#4

Ja, HP fungerar som torrschampo, och jag tycker det torkar ut lite mindre. Det tas in från USA från en vän, så jag brukar göra beställning genom henne. Inte är det överdrivet dyrt heller.:)

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

[chouwa]
11/19/09, 6:49 PM
#5

Torkar ut mindre?
Än ett torrschampoo? Smutsen eller huden? :-)

Dior
11/19/09, 7:15 PM
#6

Jag har upplevt av det torrshampo jag hade för några år sen att manarna blev så spröda och torra efteråt, och att shampot luckrade upp hästarnas stöv lite "för effektivt". På sommaren är det ju en sak om hästen blir riktigt grundren.

Men jag har skimmlar och kissefläckar är bland det värsta jag vet. HP kan jag använda oftare av utan att känna att jag tvättar bort för mycket skydd på vintern.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Annons:
[chouwa]
11/19/09, 7:33 PM
#7

Låter toppen.
Har du möjlighet att ta reda på vart man kan få tag på detta? :-)

Dior
11/19/09, 7:56 PM
#8

Ja, det är bara att jag säger till, så tar hon hem, och kan skicka till dig. Om det går så kan jag ta reda på vart hon beställer ifrån, men vet att det är lite krångligt att få det med flyget. Men kan hon så ska väl en annan :)

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

[chouwa]
11/19/09, 9:55 PM
#9

Ja men då vill jag ha! :-)
Men ni behöver ju inte beställa bara för min skull utan jag kan vänta tills hon eller du skall ha!
Behöver även veta vad priset ligger på.

Dior
11/19/09, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Okej. Har tyvär ingen bild på dem. Min kamera är fortfarande på (ev.) lagning. Men de kostar ca 200kr + ev. frakt per burk, och är jättedryga.

Slänger in en bild på min shetlandshingst, Dior. Ej badad. Bara HP och Final Mist över det. Pink Oil i svansen.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Dior
11/19/09, 11:31 PM
#11

Spinner vidare…

Ni som sminkar, vad använder ni då?

Själv har jag precis gått över, efter 10 år med vanlig, hedelig barnolja, till Biosilk (till människor, från frisörer). Det brukar jag även ha i manarna om de varit riktigt ingrodda i lera, och svanstipparna.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

CelsiusT
11/20/09, 1:16 PM
#12

HP låter jättebra, borde man ju ha i ryktlådan. Du kan väl säga till mig när ni tar hem, så ska jag se om jag har pengar just då så vill jag nog med ha =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

[chouwa]
11/22/09, 2:16 AM
#13

Therese - Kanske kan vi göra så att när det skall beställas fler av HP kan du lägga upp en ny tråd och fråga om intresse så får alla intresserade PMa dig adresser..?
Då skulle du kunna lägga upp lite mer info om det och kanske även få upp en bild. Jätte bra om vi kan hjälpas åt på sajten att hitta bra produkter! :-)

Annons:
Dior
11/22/09, 2:43 AM
#14

#13 Japp, skall fixa det.Glad

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

jen
11/22/09, 11:35 AM
#15

jag skulle också vilja ha tips på bra torr shampo.

Det verkar så himla smidigt när det är kallt ute och när man inte har varmvatten i stallet

[chouwa]
11/22/09, 2:57 PM
#16

#15: Då kanske du också är intresserad av att köpa HP från Therese :-)

cina65
11/24/09, 12:33 AM
#17

#16 Jag är också intresserad av att köpa HP av Therese. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Dior
11/24/09, 7:56 AM
#18

Jag sagt till henne och väntar på när hon fått iväg sitt beställarmailGladDå brukar det inte dröja så länge innan hon har det hemma

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

[chouwa]
11/24/09, 12:33 PM
#19

Underbart! :-)

Dior
12/2/09, 9:55 PM
#20

Det lät som om hon inte fått tillräckligt många som beställt. Så ev. kommer hon inte ta hem något innan våren. Och jag som har slösat på min, nu när jag trodde det var på väg nytt.SkrikandesRynkar på näsan

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Annons:
[chouwa]
12/2/09, 11:26 PM
#21

Vad illa :-(
Har du berättat att vi är intresserade här på forumet?

Dior
12/3/09, 8:31 AM
#22

#21. Ja. Men det är lådor med ett gäng (vet inte exakt hur många) som hon får hem i stöten, och ville inte ligga ute med pengarna själv så länge som hon trodde innan folk börjar köpa igen. Och det trodde hon skulle bli framtill våren.

Men jag skall se om det går att blanda lådan med deras andra produkter, Final Misten, tex som hon själv använder året runt. Då kan hon ju få hem några HP också, tycker jag.

Hon berättade förresten att hon redan sålt Hockus Pockus till westernryttare, tidigare i år.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

cina65
12/3/09, 5:58 PM
#23

#22 Om du kan ta reda på vad det kostar kanske jag kan få vår ridsportbutik att köpa också. sen känner jag en hel del så jag kan fråga om det finns någon mer där som vill köpa.

Jag vill verkligen ha detta då det jag gick och köpte förra veckan var det värsta jag varit med om och detta skulle ändå vara till skimmlar. Obestämd

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

cina65
12/3/09, 6:00 PM
#24

Men du, lägg in en förfrågan på Arabiska fullblod och hör där, det finns säkert någon där som är intresserad av att köpa. Flört

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Dior
12/3/09, 8:11 PM
#25

#24 Jag skall lyssna med henne.

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Dior
12/3/09, 8:21 PM
#26

/Therese.

Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus

Upp till toppen
Annons: