Annons:
Etikettwesterntorget
Läst 3023 ggr
Praefatio
12/15/12, 6:48 PM

(S) Sadel med tillbehör (sålt)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säljer min westernsadel med tillbehör, eftersom den inte längre ligger bra på min häst och jag ska konvertera till akademiskt. Sadeln är svart och av The American Saddelery, modellen heter "Parade of Diamonds" och såhär står det på hemsidan:

"The Parade of Diamonds has been a favorite for parade riding, riding clubs and mounted police. Thats why we are still building it after 25 years. The secret is the comfortable seat that is suitable for the every-day rider who also wants a flashy saddle. "

Produktbild finns på http://americansaddleryinc.com , sök bara på Parade of Diamonds. Där finns också fler måttangivelser på sadeln. Observera att min sadel inte har några stigbygelkåpor samt att strings och latigo är snyggt mörkbruna. Den har inte heller något bakgjords-billet.

Bommen är i glasfiberplast-täckt trä och sitsen är 16 tum. Vidden ligger på 6 3/4 tum och skirten är 27 tum lång. Den har legat på en häst av varmblodstyp med något svängd rygg. Väldigt vacker och skön sadel, hel och fin. Lädret knarrar något, blir bättre om man smörjer vid fenderfästena.

Jag skickar dessutom med ett matchande "floral pattern" träns som jag importerat från USA med tillhörande tyglar samt ett par sköna, tunga, väl inridna vardagstyglar, sadelgjord, vinröd padd med sammetskänsla och en brösta.

Pris: 4000 kr. Slår av 1000 kr på priset vid snabb affär! Köparen står för frakten, blir ca 150 kr med Schenker. Kan skicka fler bilder vid behov.

Annons:
Praefatio
12/15/12, 6:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild på tränset.

nilam.com
5/13/14, 6:37 AM
#2

du säljer inte enbart tränset ?

Praefatio
5/13/14, 8:51 AM
#3

Allt blev sålt 2012.

Upp till toppen
Annons: