Annons:
Etikettträning
Läst 2237 ggr
sasha_setter
5/22/13, 10:49 PM

Ta westernlektioner i Göteborgs området?

Hej! Jag har nu tänkt att byta från engelsk ridning till western, då det är en dröm jag har haft hela mitt liv. Men eftersom att jag inte kan något om western så tänkte jag börja med att ta lektioner i western. Då är min första fråga: vet ni om det finns några ridskolor i Göteborgsområdet som erbjuder western? Jag har tittat lite på JA Aktiv häst, eftersom att jag red på deras shettisar när jag var liten. Men en vän till mig som har ridit där, berättade att dem nästan bara hade skrittat och travat lite. Jag undrar vad eran erfarenhet är? Tänkte ta en provlektion om detta ställe blir aktuellt.

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Annons:
CelsiusT
5/23/13, 11:40 AM
#1

Har du tillgång till egen häst eller är det bara ridskolor med hästar att erbjuda som är intressant?

Medarbetare på westernridning.ifokus

sasha_setter
5/23/13, 12:57 PM
#2

Jag har en medryttarhäst som står i Säve. Dock finns det ingen ridbana/ridhus där hon står.

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

CelsiusT
5/27/13, 9:37 PM
#3

West Star Göteborg http://www.weststar.se/ har ju lite aktiviteter och träningar för olika tränare och så. Så om du kan ta med dig din medryttarhäst så kan du ju vara med på sånt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

sasha_setter
5/28/13, 8:25 AM
#4

#3 Tja, det blir nog lite svårt… Vi har ingen transport och jag kom på nu att det nog inte skulle funka för hennes utbildningsnivå är ganska låg…

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

CelsiusT
5/28/13, 10:54 AM
#5

Utbildningsnivån brukar väl inte vara några problem. Transport går ju att hyra eller låna =)

Kolla med dom, dom kanske har träningar nära dig.

Medarbetare på westernridning.ifokus

sasha_setter
5/28/13, 7:15 PM
#6

Tack för tipset!

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: