Annons:
Etikettwesterntorget
Läst 3929 ggr
Saiipz
9/2/13, 7:18 PM

(S) westernsadel till barn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

säljer nu ett helt westernpaket med matchande sadel, brösta, träns och tyglar!
Tror den är 16" 
Bud, men om den skickas står köparen för frakt! (finns i motala)

säljer för att den ej passar min maxade c-ponny.

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Annons:
minikinas
9/25/13, 4:03 PM
#1

Finns kvar? 🙂

Riktig terapi är kvalitetstid med djuren<3
Medarbetare Lantraskaniner

Saiipz
9/26/13, 2:46 PM
#2

#1 ja :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

CelsiusT
9/26/13, 6:03 PM
#3

En westernsadel till barn som är 16"? 16" är ju liksom till fullvuxen människa? Eller missuppfattade jag nu?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Saiipz
9/28/13, 9:32 AM
#4

#3  jag vet inte hur det är med er men jag kan iaf inte ha 16", min röv får inte plats och då är jag 16, alltså inte fullvuxen människa.

men eftersom de är rätt korta stigläder så säger jag att den är till barn
! såvida inte du rider hästar som är c ponny och mindre? ;)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Lorita
9/28/13, 3:47 PM
#5

#14 man mäter inte westernsadlar som man mäter engelska sadlar, du mäter sittytan från hornet och rakt bakåt,

16" är en stor sadel det är min, jag var ute och kollade och har du mätt den som en engelsk skulle jag tippa på att din sadel är ca 14"

Jag skulle aldrig kunna låta min 16" sadel ligga på ryggen på en C-ponny, den skulle drunkna i den sadeln 

http://shop.textalk.se/se/shopwindow.php?id=10826&shopwindow=1701880

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




CelsiusT
9/28/13, 6:13 PM
#6

17" är det största som finns på westernsadel och den är ovanlig att få tag i. 16" eller 16,5" är liksom dom största "normala" storlekarna på sadel. Så det är ingen barnsadel.

14" är en liten vuxensadel alternativt stor barn/ungdomssadel. Kan tänka mig att man har den till C-ponny, kanske eventuellt B-ponny.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
Ponnybus
9/30/13, 10:51 AM
#7

Jag hade 15" till min d-ponny och rider i 17" i engelska sadlar (dom motsvara samma storlek)

om det ör hööks minsta sadel så är det denna http://www.hooks.se/product.aspx?productid=320750&deptid=26&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

finns i flera olika storlekar och i olika brädd. Jag kan rekomendera dig att mäta sadeln 😉

att jag gick in på länken är för att jag letar sadel till min shettis men denna ser ut att va på tok för stor..

Upp till toppen
Annons: