Annons:
Etikettövrigt
Läst 2793 ggr
Silversak
9/21/13, 8:18 PM

Lära sig westernridning

Hej!

Jag skulle vilja veta om det går att lära sig Western ridning någonstans? Skulle vara såå underbart att få lära sig, tycker det verkar så himla häftigt, har ridit i ca 13 år, men vill prova på något nytt!

Annons:
Lorita
9/24/13, 5:54 AM
#1

det bästa är att leta upp en klubb nära dig och höra med dom när dom tar dit en tränare.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




CelsiusT
9/24/13, 9:52 PM
#2

Har du egen häst eller vill du komma till en ridskola som har hästar att erbjuda för lektionsridning? Var i landet finns du?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Silversak
9/26/13, 5:42 PM
#3

Aa okej, var jag bor så tvivlar jag på att det finns så många ställen som tar in westerntränare tyvärr.

Jag bor i Piteå och ha ej egen häst. Det bästa hade varit att få låna häst och antingen komma på intensivkurs eller liknande.

Qalaspuff
10/30/13, 1:42 AM
#4

#3 Kolla med Midnattsolens Westernryttare(tror jag iaf den heter), det är klubben för oss i Norrbotten. Lisa Nes brukar hålla clinics, med ojämna mellanrum när folk önskar osv. Dock måste man ju ha egen häst då, annars kan jag bara tipsa om familjen Thorell i Blåsmark, de brukar ha ridläger och lektioner o.s.v och där kan man låna häst. :)

Silversak
11/3/13, 10:16 PM
#5

Okej! Inte hört talas om dem, bara Thorells där jag haft praktik när jag gick skola! :)

Men ska kolla upp dem andra tipsen du gav, tack så mycket!

supernatural
11/10/13, 11:01 AM
#6

#5 Kolla in NC Clinics i Blåsmark!
http://www.nchorsetraining.com/

Där är hästen jag rider + hästens ägare utbildad :)

❤️ - Med kärlek, utan våld - Hjärta

Annons:
Silversak
11/10/13, 7:25 PM
#7

Ja det ska jag göra, tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: