Annons:
Etikettövrigt
Läst 1828 ggr
CelsiusT
9/24/13, 10:20 PM

Det här med stallplats

Varför ska det vara så svårt det här med att komma överens med hästmänniskor, och att hitta bra stallplats? Vi hade ordnat det så bra för oss nu, jag och min kompis. Hittat ett bra stall och vi vet ju att vi fungerar bra ihop och har samma syn på det här med hästar (har ju haft hästarna ihop fler år). Varför ska vi alltid ha sån otur med att det råkar komma in en annan människa i stallet. Jättekul till en början, men snart märker man att det är det ena problemet efter det andra som kommer upp. Vi hade tänkt oss fri tillgång nu under vintern. Men så vill den 3e människan knappt ha fodringar ute alls utan hästarna ska tas in och fodras inne. Och det ska divideras om det ena och om det andra. 

Måste köpa eget snart alltså.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
740tjejen
10/2/13, 10:10 AM
#1

Jobbigt när det är så :(. Tror inte ja skulle klara av och ha hästen installad nånstans, skönt och ha eget. saknar dock ett riktigt stall. (har lösdrift och utebox)

Lorita
10/2/13, 6:08 PM
#2

jag älskar min lösdrift och reservboxar som delas med fåren på vinter, tänk så olika det kan vara.

Däremot skulle jag inte kunna tänka mig dela stall med någon igen, mitt stall min borg 😃

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




CelsiusT
10/2/13, 8:41 PM
#3

Ja, allt går väl att lösa. Och vi har det ju ändå bra där vi står nu ;P Men det är alltid sådär, det känns lite bökigt när man ska rätta sig efter andra. Hade varit skönt att haft sitt eget.

Medarbetare på westernridning.ifokus

kakan89
10/12/13, 8:10 AM
#4

Ja det är så tråkigt!

Även om man förklarar vilken syn man har och vad det är som gäller så börjar ändå folk att ändra sig efter ett tag!

Har stått kollektivt under några år och aldrig mer! Den ena idioten efter den andra. Bättre då att stå privat där det är stallägaren som bestämmer hur man gör. Passar det inte är det ju bara att flytta.

CelsiusT
10/12/13, 10:50 AM
#5

#4 Vad menar du är skillnaden på ett kollektivstall och ett privat? Jag menar, det stall jag står i är ju privatägt, men stallägaren är själv inte intresserad av hästar så vi råkar vara 3 tjejer som har våra hästar där och vi får klara oss själva. Menar du med "privat" att det är en människa som äger stallet och har sina hästar där och sås kommer man som "gäst" där och hyr in sig? Eller vad menar du är skillnaden?

Medarbetare på westernridning.ifokus

kakan89
10/12/13, 3:27 PM
#6

Kollektivt: ditt fall där "alla" bestämmer och man beslutar saker demokratiskt

Privat: Diktatur. Stallägaren/chefen bestämmer tider för fodringar, in och utsläpp mm. 

I båda fallen hyr man ju in sig.

Visste inte riktigt hur jag skulle formulera det :-)

Annons:
CelsiusT
10/12/13, 4:52 PM
#7

#6 Ah, bra förklaring, då är jag med hur du menar ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: