Annons:
Etikettot-off-topic
Läst 1889 ggr
Lorita
10/24/13, 5:13 PM

Förskyld

Jag hade tänkt att rida denna helgen och sätta igång min häst på allvar också åker jag på en dunderförkylning 😭

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
CelsiusT
10/25/13, 12:24 AM
#1

Åh.. visst är det underbart. Nu är jag förvisso känd för att vara förkyld för jämnan, vanligtvis brukar jag få en förkylning i månaden ungefär, varar några dagar upp till någon vecka, året runt. Men så åkte jag på månadens förkylning och blev liggandes i lite mer än 3!! veckor =S Ingen rolig tid. Har försökt att rida lite under tiden, men sen blev det 8 dagar utan ridning och då verkar det som om det vände lite. Men det vill inte riktigt bli helt bra än. Hosta som hänger i. Fast jag undrar om inte det kan ha med stallet att göra. För den verkar bli sämre när jag varit där. Bara jag inte blir allergisk mot något nu.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
10/25/13, 7:38 AM
#2

#1 vad jobbigt, är de några hästar som hostar, jag tänkte det kunde vara stallmiljön som spökar för dig.

Jag kan inte skylla på allergi för alla på jobbet nästan är också förkylda, en dunderförkylning tycks det vara för det är många som är sjukskrivna. 

Jag måste bar komma igång och rida Ametist nu känner jag, för senaste året har hela mit fokus legat på små stona och utbilda dom så nu är det Ametist och Kalhúa´s tur att få min uppmärksamhet.

Stona hoppas jag är sålda inom en månad, det är visning av stona till helgen och det var tydligen många som var intresserade av dom😃

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




CelsiusT
10/25/13, 9:02 AM
#3

#1 Ja det är lite jobbigt. Har ju precis bytt stall, nu under sommaren, så det är ju ändå ganska nytt. Min häst hostade lite i morse, men annars har jag inte sett några hosta. Men å andra sidan har dom ju inte stått inne i den här stallmiljön så länge än. Det är väl knappt en månad, tror vi stallade in i början på oktober. Så det är ju inte säkert att någon hostar än. Urs, känner lite sådär att jag inte vill ha mina hästar där, av flera orsaker. Men jag har inte så mkt till val just nu.

Då håller vi tummarna att stona blir sålda =)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
10/25/13, 12:44 PM
#4

på din beskrivning så tänker jag nästan mögel i pälsdjur om det skulle vara allergi, det ligger inte gammalt foder/hö/halm någonstans?

Stona blir säkert sålda, dom är på ett bra försäljningsstall  😉

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




CelsiusT
10/25/13, 1:57 PM
#5

Mögel i pälsdjur? 

Vi har haft några dåliga balar, så det var absolut inget bra köp vi gjorde nu sist, har fått slänga mycket (och som tur är fått tillbaka pengarna för det). Som tur är räcker höt bara till slutet på november, kanske kortare beroende på hur mycket vi får slänga. 

Men sen har stallägaren berättat att tjejen som hade hästar där innan hade satt för ventilationen utan deras vetskap (stallägaren har själv inte hästar) och när hon flyttade därifrån så var allt i hela stallet täckt i mögel. Så dom hade fått sanera och måla om allt för att få bort det. Hade jag vetat det _innan_ jag flyttade in så hade jag nog letat vidare efter stallplats någon annan stans. Men ventilationen är i alla fall bra i stallet idag, men man undrar ju ändå hur mkt som sitter i väggarna och om det kan vara något sånt som påverkar en.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
10/25/13, 5:22 PM
#6

Mögelsporer stannar länge går och dölja för ögat men inge för luftrören.

Min förkylning är i alla fall bättre idag så det kanske kan bli en skritt tur i morgon

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
CelsiusT
10/25/13, 5:50 PM
#7

Härligt ;P Var och tränade trail igår. Stallpass igår kväll, i morse och lunchen idag, så idag har jag hosta så jag tror jag spyr =( 

Kan nog mkt väl vara så, vill helst flytta pållarna nu! men har ingen stans att ta vägen, så får nog ha dom kvar ett tag till.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
10/25/13, 6:47 PM
#8

#7 det är ju bara att ha dom kvar tills man hittar något nytt stall som är bättre

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




CelsiusT
10/25/13, 7:38 PM
#9

#8 Jo precis, inte mycket annat att göra…

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: