Annons:
Etiketthästhälsa
Läst 1709 ggr
Lorita
11/2/13, 9:03 AM

Takhöjd

hästägare måste höja takhöjden i sitt stall.

http://www.ystadsallehanda.se/tomelilla/article1987363/Hastagare-maste-hoja-tak-pa-stall---hotar-avliva-djuren.html

hur ser det ut i era stall klarar stallet takhöjden (även balkar)?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
StuteriSolo
11/2/13, 8:51 PM
#1

Vi har tre meter i takhöjd och största hästen är 1.55, så vi känner oss rätt lugna

CelsiusT
11/2/13, 9:22 PM
#2

Ja vi klarar oss (inte mitt stall) tack vare att boxarna är så stora och dom lägsta balkarna sitter över boxväggarna. Utan balkarna är det inga problem alls, men tyvärr finns dubbla balkar på sina ställen. Men vi klarar oss.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Lorita
11/3/13, 9:33 AM
#3

Balkarna är vad jag förstått det farligaste om hästarna reser sig och slår i kanten. Så miste en ridlärare till mig en tilltänkt avelshingst 😕

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




CelsiusT
11/3/13, 12:30 PM
#4

#3 Jo, men vi har inga balkar över boxarna, boxväggarna är placerade under dom, så inga balkar i boxarna (och boxväggarna är sådana där färdiga med galler hela vägen upp). I gången finns dock balkar, men inte vid uppbindningsplatser och inte dom dubbla balkarna. Vet faktiskt inte hur det är med dom balkarna i gången, om dom sitter tillräckligt högt eller om dom bara sitter tillräckligt åt sidorna. Men jag vet att stallet är godkänt, godkändes för bara några få veckor sedan (tror det var i augusti eller september)

Medarbetare på westernridning.ifokus

Upp till toppen
Annons: