Annons:
Etikettutrustning
Läst 2126 ggr
sophiemadeleine
9/5/15, 3:39 PM

Vad heter modellen på min sadel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte en westernsadel till dressyrhästen jag hade, eftersom han tävlade western innan jag köpte honom, och kände bara att jag ville ha den till honom utfall jag fick för mig att rida western med honom som kompliment till dressyren, den var ju dessutom utpassad till honom. Men även för att westernsadlar ju är så toppen att rida in unghästar i, oavsett vad de ska göra sen:) Men nu till min fråga, är det någon här som vet vad modellen på denna heter? Den är lite äldre, åtminstone från 90-talet eller tidigare. Den är fantastiskt fin i kvalitén och läder, och väl "inriden" :-) Det är en Simco iallafall, har försökt söka på regnr men hittar inte någon sådan sida. Har den på förvaring, så ni får ursäkta att den inte är fin och uppsmörjd på bilden! :-)

Medarbetare på Chihuahua

Annons:
Lorita
9/5/15, 4:42 PM
#1

Den ser fin och skön ut

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




sophiemadeleine
9/5/15, 4:50 PM
#2

#1 Det är den absolut! Har ridit i andra Simco sadlar men ingen slår denna :-)! Men riktigt tung är den dock :-P

Medarbetare på Chihuahua

smellcaramell
9/5/15, 9:07 PM
#3

Kan tyvärr inte hjälpa dig med vad det är för modell men tror vi har en exakt likadan sadel i stallet, dock inte i lika fint skick men otroligt skön är den! Kan dock inte hålla om att den är tung då vi har ett par ännu tyngre sadlar i stallet ;) Har en sadel vi inte ens får på från marken utan måste hämta en pall för att kunna lägga upp den på hästen som är ca 1.50 hög.. och den där sadeln kastar vi upp utan problem på en lika hög häst ;)

sophiemadeleine
9/5/15, 9:51 PM
#4

Hihi, förra ägaren (till både sadel och häst) sa att den vägde runt 15kg :-P Nu vet ju inte jag om det anses tungt eller inte ;-) men kan vara att jag jämför den med den andra jag har, som är arabmodell och kortare :-P :-D Jisses det låter som en rejäl sadel det :'-D

Medarbetare på Chihuahua

smellcaramell
9/5/15, 9:54 PM
#5

#4 hah ja beror ju på vad man jämför med, rider ibland i en syntetisk westernsadel och i jämförelse med den är ju denna sadel hur tung som helst ;)

Lorita
9/6/15, 3:02 PM
#6

Westensadlar är tunga om dom är bra 😃

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning




Annons:
Upp till toppen
Annons: